26 Ağustos 2009

Katliam Köyü’nün 5 çocuğu Darüşşafaka’da okuyacak

Mardin’in Mazıdağı İlçesine bağlı Bilge Köyü’nde yaşanan hazin olayda anne ve babasını kaybeden beş çocuk eğitimlerini Darüşşafaka Eğitim Kurumları’nda sürdürecek.

Mardin’in Mazıdağı ilçesine Bağlı Bilge köyünde 4 Mayıs 2009 tarihinde yaşanan katliamda hayatını kaybeden 44 kişi ardından geriye kalan 62 yetim çocuğun okutulması için Daruşşafaka Eğitim Kurumları dördüncü sınıfa geçen beş öğrenciyi okutacak.

Mardin’in Mazıdağı İlçesine bağlı Bilge Köyü katliamında anne ve babasını kaybeden ilköğretim dördüncü sınıf öğrencisi üç kız, iki erkek toplam beş çocuk, 2009–2010 ders yılından itibaren Darüşşafaka Eğitim Kurumları’nda eğitimlerini sürdürecekler.

Katliamda annesi Ayşe babası Abdulkadir Çelebi’yi kaybeden 10 yaşındaki Zeynep Çelebi, okuyup doktor alıp hastaları iyileştirmek istediğini söyledi. Aynı şekilde olayda annesi Yıldız babası Salih Çelebi’yi kaybeden 10 yaşındaki Remziye Çelebi ise, savcı olmak istediğini belirtti. Suçluları cezalandırmak için okuyup savcı olacağını anlatan Çelebi, “Olayda anne babamı kaybettim. Artık tutunacağım dal kalmadı. Şimdi benim bir hedefim var. O da okuyup adam olmak ve topluma faydalı olmaktır. Bunun için İstanbul’a gidip okul okuyacağım.”şeklinde konuştu. Daruşşafaka’ya gitmek isteyen öğrencilerden Ali Çelebi Kaymakam olmak isterken İnan Çelebi ise doktor olmak istiyor.

Bilge köyünde yaşanan katliamda anne ve babalarını kaybeden 10 yaşlarındaki Zeynep Çelebi, Hilal Çelebi, Remziye Çelebi, İnan Çelebi ve Ali Çelebi yarın okumak için İstanbul’da bulunan Daruşşafaka eğitim kurumlarına gönderilecek.

Çocukların eğitimi için her türlü fedakârlığa hazır olduğunu vurgulayan köy muhtarı Abdurahman Çelebi, “Bu çocukların okuması için bütün imkânlarımızı seferber edeceğiz. Şu an 5 çocuğumuzu okutmak için Darulşafaka eğitim kurumlarına gönderiyorum. Devletin desteği ile diğer çocuklarımı isteyen kolejlere gönderebilirim. Eğitim için her türlü fedakârlığa hazırım. Bu çocuklar okuyup adam olacaklar.”şeklinde konuştu.

Bilge köyünü eğitim yuvası haline getireceklerini belirten köy muhtarı Abdurrahman Çelebi, olaydan sonra devletimiz sağ olsun 8 derslik ilköğretim okulu, anaokulu ve sağlık ocağı yaptırmak için harekete geçtiğini söyledi. İlk olarak okulun inşaatı başladığını ifade eden Çelebi, “Okul 45 günde bitirilip yeni eğitim öğretim sezonuna yetiştirilecek. Burada kalan 62 yetim çocuğumuzu bu okulda okutacağız. Bu çocuklarımın okuması için gerekirse malımı mülkümü satıp okutacağım.”dedi.

Bu arada devlet Bilge Köyünde İlköğretim okulu, ana sınıfı ve sağlık ocağı yaptırıyor. Köyde ilk olarak 8 derslik ilköğretim okulu inşaatı başladı. 45 günde bitirilmeyi hedeflenen ilköğretim okulu yeni eğitim öğretim sezonuna yetiştirilmesi için çalışmalar hızlandırıldı.

Bu öğrencilere, Darüşşafaka Eğitim Kurumları Rehberlik Servisi tarafından dört günlük özel bir oryantasyon uygulanacak. Öğrenciler daha sonra, Darüşşafaka Eğitim Kurumları giriş sınavına girerek eğitim hakkı kazanan 123 öğrenci ve beş şehit çocuğu ile birlikte 30 Ağustos – 7 Eylül tarihleri arasında yapılacak olan oryantasyona katılacaklar.

Darüşşafaka Eğitim Kurumları, babası hayatta olmayan, ailelerinin maddi olanaksızlıkları nedeniyle iyi eğitim fırsatı bulamayan öğrencilere, ilköğretim 4. sınıftan itibaren lise son sınıfa kadar tam burslu ve yatılı, İngilizce eğitim veriyor. Darüşşafaka’da öğrencilerin giyim, barınma, yemek, kitap, sağlık gibi ihtiyaçları Darüşşafaka Cemiyeti tarafından karşılanıyor. Darüşşafaka Eğitim Kurumları’ndan mezun olan öğrencilere, Darüşşafaka Cemiyeti üniversite eğitimlerinde burs vermeyi sürdürüyor.

2009–2010 Eğitim – Öğretim yılında okula yeni katılan 133 öğrenci ile toplam öğrencisi sayısı 860 olacak. Türkiye genelinden 70 ilden öğrencisi olan Darüşşafaka’nın, öğrencilerinin %49’u İstanbul, %51‘si Anadolu'dan geliyor. Bu yıl ise okula giriş hakkı kazanan öğrencilerin %73‘ü Anadolu, %27‘si İstanbul'dan gelmekte.

DARÜŞŞAFAKA CEMİYETİ VE DARÜŞŞAFAKA EĞİTİM KURUMLARI HAKKINDA

Eğitim alanındaki ilk sivil toplum hareketi sayılan Darüşşafaka Cemiyeti, halk çocuklarının eğitim ve öğretimini sağlamak üzere 1863’te kurulmuştur. Türkiye’nin en köklü sivil toplum kuruluşlarından biri olan Darüşşafaka Cemiyeti, kurulduğu günden bu yana “Eğitimde Fırsat Eşitliği” misyonuyla, ailelerinin maddi olanaksızlıkları nedeniyle iyi eğitim fırsatı bulamayan ve babası hayatta olmayan öğrencilere tam burslu ve yatılı eğitim vermektedir.

Tüm ihtiyaçları Darüşşafaka Cemiyeti tarafından karşılanan bu öğrenciler, Anadolu Lisesi statüsündeki Darüşşafaka Eğitim Kurumları’nda ilköğretim 4. sınıftan liseyi bitirene kadar İngilizce eğitim görmektedir. Darüşşafaka’da öğrencilerin giyim, barınma, yemek, kitap, sağlık gibi ihtiyaçları Darüşşafaka Cemiyeti tarafından karşılanmakta ve öğrencilere her ay belli bir miktar harçlık da verilmektedir. Ayrıca, Darüşşafaka Eğitim Kurumları’ndan mezun olan öğrencilerin üniversite eğitimlerinde Darüşşafaka Cemiyeti öğrenciler burs vermeyi sürdürmektedir. Darüşşafaka Cemiyeti, kanunen “kamu yararına hizmet veren dernek” olarak kabul edilmekte ve kurulduğu günden bugüne pek çok kişi ve kuruluşun verdiği destek ve yaptığı bağışlarla varlığını sürdürmektedir.

Darüşşafaka yaklaşık bir buçuk asırdır yaşam boyu öğrenen, çağdaş, özgüvene sahip ve topluma karşı sorumlu liderler yetiştirmekte, “Eğitimle Değişen Yaşamlar”a fırsat sağlamaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum