20 Eylül 2009

Çocuklarını okula göndermek için böbreğini satılığa çıkardı

Mardin'de bir vatandaş çocuklarının 500 TL'lık okul masrafı için Böbreğini satılığa çıkardı.

Mardin'in Mazıdağı İlçesine bağlı Kayalar Mahallesi'nde derme çatma bir kulübede yaşam savaşı veren Nesih Kaya (40) çocuklarının 500 TL'lik okul masraflarını karşılayamayınca çareyi böbreğini satılığa çıkartmakta buldu. Lise 1’e geçen 15 yaşındaki ikizleri Yonca ve Bedirhan ise ise kendilerine hayırseverlerin yardım edilmesini istedi.

Mazıdağı İlçesinde 5 yıl önce yakalandığı bel fıtığı hastalığı nedeniyle çalışamayan ancak ailesinin geçimini sağlamak için için gündelik olarak inşaat işlerinde çalışarak hayat mücadelesi veren 40 yaşındaki Nesih Kaya, okulların açılması ile iyiden iyiye çaresiz kaldı.

İnşaatlarda iş bulamadığı için okul parası ve masraflarını karşılaya bilmek için para bulamayan Kaya Mazıdağı Kaymakamlığı, Mardin Valiliği ve Sosyal Yardımlaşma Vakfına yaptığı başvurularından olumsuz cevap alınca çareyi 2 böbreğinden birisini satılığa çıkartmakta buldu.

Zaten kendisinin bel fıtığı hastalığı, eşi Gülhan Kaya’nın da göğsündeki kisden dolayı aldıkları yeşil kartla tedavi gördüklerini ancak ilaç masraflarını ödeyemedikleri için de tedavilerinin yarıda kaldığını anlatan Kaya, böbreğinin satılması halinde hayatını da tehlikeye sokacağını bile bile bu kararı almak zorunda kaldığını söyledi.

Valilik çıkışında gözyaşlarına zor hakim olan dertli baba, "Yeter ki çocuklarım okusun. Onların okuması için böbreğimi satışa çıkardım. Tek dileğim onların benim çektiğim sıkıntıları, yaşadığım dertleri yaşamaması. Onların okul masraflarını ödemek içinb önce kaymakamlığa gittim beni valiliğe yönlendirdiler, valiliğe gittim vali beni yardımcısına yardımcısı da beni Sosyal yardımlaşmaya gönderdi. Sosyal Yardımlaşmaya gidip başvurduğum da onlar da bana olumsuz cevap verince bütün dünyam yıkıldı. Elimde bana ait olan tek şey böbreklerimdi elimden onları satmak geliyor. Ben de böbreklerimi saltığa çıkardım. İhtiyacı olan varsa ilçe de herkes maddi durumumdan dolayı beni tanıyor. Gelip benimle irtibata geçsinler."dedi.

Yaşadığı derme çatma kulübede hayvanların bile yaşayamayacağını ileri süren Kaya, evin mutfaksız, banyosuz ve tuvaletsiz olduğunu söyledi.

Babasının kendisinin okul masraflarını karşılayabilmek adına böbreğini satılığa çıkartmasından dolayı çok üzgün olduğunu söyleyen çocukları ise, "Bizim okumamız için babamız böbreğini satmak zorunda ne olur bize yardım eli uzatın" diyerek üzüntülerini dile getirdiler.
www.mardinlife.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum