16 Eylül 2009

MARDİN’DE KIZ MESLEK LİSESİ YAPILACAK

http://www.habermardin.com/News_Picture%5C8576593595972156.JPG
Mardin’de tarihi bir binada eğitim veren Kız Meslek Lisesi binası restore edilince tuvaletler yıkıldı, kalorifer sistemi söküldü, 440 öğrencisi bulunan liseye 235 yeni kayıt eklenince , öğrencilere başka okullarda eğitim verilmeye başlandı. Milli Eğitim Müdürü Hasan Dal, bu yıl ısıtmanın başka yöntemlerle yapılacağını, tarihi binanın ise mevcut öğrenci kapasitesini kaldırmadığını söyledi.

Son yıllarda Kız Meslek Lisesinin ilgi odağı haline geldiğini ifade eden Milli Eğitim Müdür Hasan Dal, bu yıl içinde Kız Meslek Lisesine 235 öğrenci kaydı yapıldığını söyledi. Kız Meslek Lisesinin müze olacak kapasitede bir tarihi binada eğitim verdiğine dikkat çeken Milli Eğitim Müdürü Dal “ Kız Meslek Lisesi Mardin’in en eski tarihi binalarının birinde eğitim veriyor. Bina restore edelince kaloriferler söküldü. Binanın tarihi dokusunu bozmamak için ısıtma sisteminde farklı bir yöntemle yapılacak.”dedi.

Tarihi binada 675 kız öğrencinin eğitim gördüğünü belirten Milli Eğitim Müdürü Hasan Dal, binada bu kadar öğrenciye eğitim verilmesinin imkansız olduğunu, bunun için yeni önlemler aldığını bildirdi. Dal” Mevcut bina öğrenci kapasitesini kaldırmıyor. Birinci sınıflara ticaret lisesinin bir bölümüne taşıdık. Son sınıflar genelde stajyer konumunda kurumlara devam ediyor. Önümüzdeki yıl öğrenci sayısı artacak. Bunun için Yenişehir semtinde yerini belirlediğimiz Kız Meslek Lisesi binasını bu yıl ihaleye çıkarmak ve bir yıl içinde eğitime açmak durumundayız. “ şeklinde konuştu.

Öğrenci velileri ise kaloriferi sökülen Kız Meslek Lisesi Binasının elektrikli sobalarla ısıtılmasının zor olacağını belirterek” Lise binası inşaat alanına dönüştü. Tuvaletlerin bir kısmı yıkıldı. Isınma sorunu olacak. Kız Meslek Lisesi binasının bir an önce yapılması gerekir” şeklinde tepkilerini dile getirdi.
habermardin.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum