27 Mart 2010

Üç Dilde Aile Eğitimi

Aile Eğitimi Seferberliği Projesi kapsamında Yeşilli Milli Eğitim Müdürlüğünce ilçeye bağlı bütün merkez ve köy okullarında, Halk Eğitim Müdürlüğünce de bütün halk eğitim kurslarında üç ayrı dilde aile eğitim seminerleri verildi.
http://www.mardinlife.com/haberler/resimler/mardinlifeyeseg.jpg
Yeşilli Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından okullarda başlatılan aile eğitim seferberliği köyler başta olmak üzere vatandaşlardan büyük ilgi gördü. Yeşilli Milli Eğitim Müdürlüğüyle eş zamanlı olarak Halk Eğitim Müdürlüğü tarafından da kurs merkezlerinde bayanlara yönelik aile eğitimleri verildi.

Türkçe bilmeyen velilerin de ilgisinin eğitimlere çekilebilmesi ve eğitimin amacına ulaşabilmesi için eğitimler Türkçe, Arapça ve Kürtçe olmak üzere üç dilde yapıldı.

Girgin: Aile eğitimleri sürdürülebilir hale gelmeli…

Yapılan eğitimlere zaman zaman katılan Yeşilli Kaymakamı Murat Girgin, ilçelerinde yapılan bu eğitim etkinliklerinin eğitim seviyesinin yükselmesine önemli katkıları olacağını söyleyerek eğitime katkısı olacak bu tür çalışmaların sürdürülebilir hale gelmesi gerektiğinin altını çizdi.
Göreve başladığı gü,nden beri eğitimi hep ön planda tuttuğunu kaydeden Girgin, bütün problem ve sorunların eğitimsizlikten kaynaklandığını belirtti.


Yaşar: Başarı için aileler eğitime ilgi duymalı…

Eğitim sürecinden istenen başarıların alınabilmesinin ailenin eğitime ciddi manada ilgi duymasıyla gerçekleşebileceğine dikkat çeken Yeşilli Milli Eğitim Müdürü Erol Yaşar, ailelerin bilinçlenmesi ve okulu tamamlayıcı bir şekilde işbirliğine girmesi için bu eğitimleri yaptıklarını ifade etti.

Gerek ilçe merkezinde gerek köylerde Türkçe bilmeyen birçok velilerin olduğunu söyleyen Yaşar, bu nedenle aile eğitimlerini rehber öğretmenler aracılığıyla Arapça ve Kürtçe dillerine çevirdiklerini kaydetti.

Aile eğitim seferberliğine Halk Eğitim de katıldı…

Milli Eğitim Müdürlüğünün okullarda verdiği aile eğitimlerinin yanında Yeşilli Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğünce de kurs merkezlerinde uzman öğreticiler tarafından aile planlaması ve aile içi iletişim konularında seminerler veriliyor.

Klasik ve sadece öğrencinin merkeze alındığı klasik eğitim anlayışlarının geride kaldığını anlatan Halk Eğitim Merkezi Müdürü Murat Bağış, artık aile eğitiminin çocuk eğitimi kadar önemli hale geldiğini belirtti. Bağış sözlerini şöyle sürdürdü: “Çocuklarımızın gelişimlerinin ve eğitimlerindeki başarılarının birinci derecede aile içi ilişkilerden ve ana-baba tutumlarından etkilendiği ve şekillendiği de herkes tarafından kabul edilen bir gerçektir.

Verilen eğitimlerden memnun olduklarını ifade eden veliler, bu eğitimler sayesinde çocuklarının yetiştirilmesi için gerekli birçok şeyi öğrendiklerini ifade ettiler.

Eğitim sonunda eğitimlere katılan ailelerle fotoğraflar çekildi ve eğitimler sonunda anne baba eğitimi konusunda hazırlanmış kitaplar hediye edildi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum