6 Mart 2010

Yeşilli Sakarya İlköğretim Okulu törenle eğitim öğretime açıldı…

http://www.mardinlife.com/haberler/resimler/mardinlifeyegitim.jpg
Cehalete karşı savaş başlatan Yeşilli kaymakamı Murat Girgin ilçeye üç ayda üç okul kazandırdı.

“Haydi, Kızlar okula” kampanyası kapsamında 150 kız öğrenciyi tekrar okula kazandıran kaymakam Girgin, son olarak kamu kaynaklarından azami tasarruf sağlayarak ilçeye 22 derslik ilköğretim okulu yaptırdı.

Yeşilli ilçesinde yapılan Sakarya ilköğretim okulu açılışına Mardin vali yardımcısı Yavuz Selim Süzer, Yeşilli ilçe Kaymakamı Murat Girgin, Mardin Milli Eğitim Müdürü Muhammed Öztürk, Yeşilli belediye başkanı Enver Sağlam ve Yeşilli halkı katıldı.

Törende bir konuşma yapan Yeşilli ilçe Kaymakamı Murat Girgin, kamu kaynaklarından azami tasarruf sağlanarak 1 milyon 500 bin Türk Lirasına mal olacak 22 derslikli okulun 755 bin Türk Lirasına mal ettiklerini söyledi. Cehalete karşı ilçede eğitim hamlesi başlattıklarını ifade eden Girgin, “Bu kapsamda Yeşilli ilçesine üç ayda üç okul kazandırdık. Okullarını maddi imkânsızlık veya ailesi tarafından okuldan alınan 150 kız öğrenciyi tekrar okula kazandırdık. Bunu yaparken de her şeyi göze alarak yaptık . Okulun yapımında Sayın valimizin büyük katkısı vardır.Çocuklarımız ne denli iyi eğitilirlerse gelecekte milletimiz ve ülkemizin geleceği o ölçüde teminat altında olacaktır. Türkiye, tarihiyle kültürüyle inşa ettiği medeniyetiyle büyük bir ülke. Biz sadece kahramanlığıyla zaferleriyle övünen değil, aynı zamanda bilime, sanata kazandırdığımız, dünya çapında büyük isimlerle dünya bilimine ve medeniyete kattığımız muhteşem eserlerle övünen, övünmesi gereken bir milletiz. Var olduğumuz, varlık gösterdiğimiz her coğrafyada, bilimi, sanatı yücelttik, bilim ve sanatın her dalma çok büyük katkılar sağladık.

Bizim medeniyetimiz, kökü ilme, irfana, hikmete, bilgiye, öğrenmeye ve öğretmeye dayalı bir medeniyet. Biz, 'bana bir harf öğretenin kölesi olurum' diyen bir medeniyetin mensuplarıyız, hocasının atının ayağından sıçrayan çamurun olduğu kaftanıyla gömülmeyi vasiyet eden sultanların çocuklarıyız. “dedi

Eğitim yarışında geri kalmamız akla da mantığa da sahip olduğumuz mirasa da aykırı olduğunu belirten Kaymakam Girgin, 2009-2010 eğitim-öğretim yılı 2. dönemi başlamadan önce bu binanın yerinde bulunan 5 derslikli eski bina, ilçemiz öğrencilerine hizmet verdiğini söyledi. Girgin, “Eski bina öğrencilerimizin çağdaş anlamda eğitim alabilmeleri için gerekli olan fiziksel özelliklere sahip değildi. Önceki durumda 16 derslikte 946 öğrencimiz eğitim görmekteydi. Şu anda ise 29 derslik 2 adet BT sınıfı, laboratuar, çok amaçlı salon, kütüphane gibi sosyal ve kültürel alanlarla öğrencilerimize hizmet verecektir. Yeni okul binamızın hizmete girmesi ile hem öğrencilerimiz hem öğretmenlerimiz daha iyi fiziki standartlara sahip sınıflara ve diğer sosyal alanlara kavuşmuşlardır.”şeklinde konuştu

Daha sonra yaklaşık 750 bin TL’ye mal olan 22 derslik Sakarya ilköğretim okulu törenle hizmete girdi. Sakarya ilköğretim okulunda kurulan bileşim sınıfları ve kimya laboratuarı ile de öğrencilerin daha sağlıklı koşullarda eğitim görmelerine olanak sağlıyor.

Sakarya ilköğretim 8’nci sınıfta okulunda okuyan Cüneyt İliş, yeni okullarında kimya laboratuarı gibi ünitelerin olmasından duyduğu memnuniyeti dile getirdi. Öğrenci Mustafa Bat ise yeni okullarından çok memnun ve sevinçli olduklarını ifade etti.

Yeşilli ilçesinde ki genç kızlarda yeni okullarına kavuşmanın büyük sevinç ve heyecanının yaşadıklarını dile getirdiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum