4 Nisan 2010

“Mardin Okuyor” Kampanyası İle Çocuklar Okumayı Sevdi

http://www.mardin.gov.tr/haber/resim/mardinokuyor2010.gif
Cumhurbaşkanımız Sayın Abdullah Gül’ün öncülüğünde başlatılan “TÜRKİYE OKUYOR KAMPANYASI” projesi çerçevesinde Mardin’e gelen Çocuk Edebiyatı yazarları ve Eğitimci Vakkas Karaoğlan “MARDİN OKUYOR” kampanyası kapsamında Mardin Merkez İlköğretim Okulu öğrencilerine konferanslar verdi.

Cehaletin önüne geçmek ve aydın bir toplum oluşturmak için mutlaka kitap okumaya önem verilmesinin gerektiğini ifade eden Eğitimci Karaoğlan “Cumhurbaşkanımız Sayın Abdullah Gül öncülüğünde başlatılan “Türkiye Okuyor Kampanyası” projesi çerçevesinde alt proje olarak “Mardin Okuyor” kampanyası kapsamında öğrencilere konferans vermek üzere beni Mardin’e davet eden Vali Hasan Duruer’e teşekkür ederim.19 Ekim 2009 tarihinden bu yana Mardin Merkezde bulunan ilköğretim öğrencilerine 63 konferans, ilçelerdeki ilköğretim öğrencilerine 83 konferans olmak üzere toplam 146 adet konferans verdim” dedi.

Karaoğlan, “Her okulda ikinci aşama öğrencilere ve birinci aşama öğrencilere ayrı ayrı konuştum, ikinci aşamadakilere biraz daha entelektüel daha sanatsal daha edebi konuşmalar yaptım. Birinci aşamadaki öğrencilere ise (3,4,5 sınıflar) daha pedagojik daha masalsı, daha çocuksu konuşmalar yaparak onları etkileye bildim. Yazdığım kitaplardan alıntılar yaptım. Kitaplarımın en can alıcı bulduğum akıcı sürükleyici ve aynı zamanda bilgilendirici eğitici olan bir iki sayfasını dikkat çekici bir tonla okudum. Çocuklar hem kitap okuyan bir yazarı dinlemenin hazzına vardılar; hem de derin mesajlarla etkilendiler.

Dinleyici çocuklar üçüncü aşamada imkanlar dahilinde mikrofon kullanarak kendilerini tanıtıp okuma kültürü, yazar ne işe yarar veya daha derin evrensel değerlikli edebiyat dünyasıyla ilgili sorular sordular. Bu aşamada okuma ve yazma kültürüyle ilgili derin içten sohbetler gelişti. Gülümseterek coşku eşliğinde bilgi edinmelerini sağlamaya çalıştım” şeklinde konuştu.

Türkiye’nin çeşitli illerinde 12 yıldır bir çok konferanslar veren ve 2008 yılının başında uygulanmaya başlanan “Mardin Okuyor” kampanyası kapsamında Mardin Valisi Hasan Duruer davetlisi olarak Mardin’e gelen Çocuk Edebiyatı Yazarı ve Eğitimci Vakkas Karaoğlan, Mardin Merkez ve ilçelerinde okuyan İlköğretim öğrencilerine 6 ay boyunca verdiği konferanslarla, öğrencilere kitap sevgisi, okumanın doyulmaz hazzını aşılamaya çalıştıklarını belirtti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum