4 Nisan 2008

Eşitsizlik bölgedeki küçük belediyeleri zorluyor. Sürgücü Belediyesi’nin, belediye binası bile yok

10 çocuklu ev kadınıydı Belediye başkanı oldu

Mardin’in Savur ilçesi’ne bağlı Sürgücü Belediye Başkanı Zeyniye Öner, 2004 seçimlerden önce 10 çocuğu ve tarla işleriyle ilgilenen bir ev hanımıydı. 1958 Kızıltepe doğumlu olan Öner, Sürgücü’ye gelin gitmişti aslında. Evden dışarı bu işler için çıkar, bir tek ailesinin yanına gezmeye gidebilirdi. Ancak seçimlerde aday oldu ve büyük bir oy farkıyla başkan seçildi. Sürgücülü kadınların en büyük sorunlarını çözmekten başladı işe. Beldede su şebekesi yoktu ve kendisinin yıllardır yaptığı gibi diğer kadınların da büyük çilesiydi su taşımak anlattığına göre: “Kadın belediye başkanı olmak sıkıntılı. Bir yerlere ulaşamamışlar bizim kadınlar. İlk zinciri kıran ben oldum. Bunu da halkımızın desteğiyle yaptık tabi. Sürgücü kadınları dört duvar arasında bahçede çalışır su çeker; ev, tarla, çocuk bakımı onların omzundadır. Ben de aynı şeyleri yaşadım. Kadınlar topluma, siyasete açılsınlar istiyorum. Ben de aynı sıkıntıları yaşadığım için söylüyorum. Çocuk büyüttüm bu yaşa kadar, tarla işleriyle uğraştım. Bu 4 yılı çıkarsanız normal bir ev hanımıydım. Ailemin yanına gittiğimde bir tek evden çıkabilirdim. Böyle gezemezdim”

‘Araç da yok işçi de’

Ancak Öner’in tek sıkıntısı kadın belediye başkanı olmaktan kaynaklı değil. Bir de AKP hükümetinde DTP’li belediye olmanın zorlukları var yaşadıkları. Örneğin ödenekleri o kadar yetersiz ki bir belediye binası bile yok Sürgücü Belediyesi’nin: “En büyük sıkıntımız ödenek sıkıntısıdır. Yeteri kadar ödenek gelmediği için biz hizmette zorlanıyoruz. Belediye binamız yok! Araçlarımız yok! İşçi az, işçi alamıyoruz. İşçi olsa paramız araç gerecimiz olsa halkımıza daha iyi hizmet vereceğiz. 4 bin 30 nüfusumuz var. 5 geçici işçimiz var. Belediye borçlarının silinmesini istiyorum. İller bankasına su şebekesi için borçlandık. Evlerimizde su yoktu. Çeşmeden su alıyordu kızlarımız bayanlarımız. Borç alıp bu sorunu çözdük. Altyapımız bitti. Parke taşı ya da yol yapacağız”

Evrensel
Elif Görgü/ Derya Karaçoban

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum