Reklam dünyasının, kitlesel reklamdan bireysel reklama doğru yönelmesi neticesinde büyük bir kirlilik ortaya çıkmış ve tüketiciler, izinleri dışında cep telefonlarına gönderilen mesajlarla tüketici örgütlerini aşındırmaya başlamış, büyük bir öfke oluşmuştur.
Telekomünikasyon Kurumu konuya ilişkin 19.06.2008 tarih ve 33439 sayılı tebliği ile “Abonenin izni ya da bilgisi olmaksızın gelen mesajların, abonenin talebi halinde” işletmeciler tarafından engellenmesi gerektiği belirtilmiş ve abonelerin istemedikleri mesajların ulaşmasını engellemelerinin tek yolunun mesaj alımını kapatmak olduğunu açıklamıştır.
Mesaj alımının ne şekilde ve nasıl kapatılacağına dair net ve açıklayıcı bir bilgi de mevcut olmamakla beraber, Telekomünikasyon Kurumu tarafından önerilen çözümün tüketicileri tatmin etmesi mümkün değildir. Yüzlerce firmadan gelen reklam içerikli mesajların her birinin tek tek reddedilmesi için harcanan zaman, bazen dakika hatta saniyelerin önem taşıdığı günümüzde, büyük ve çözülmesi gereken acil bir sorun olarak – yerel seçimler -karşımıza çıkmaktadır.
Oysa, günümüzde kişiye özel reklamlarda ‘İzinli Pazarlama ‘ kavramı var. İzinli Pazarlama; hedef kitleye ulaşılmadan önce, onu izniyle beraber tanımakla başlayan ve uzun vadeli bir iletişim sürecini içeren, kitleye yönelik "tacizkar" pazarlama iletişimi faaliyetleri yerine, bireye özel, kişisel, bireyin beklediği ve almak istediği pazarlama iletişimi mesajlarını göndermeyi temel alan bir pazarlama felsefesidir.
Bu bağlamda; haksız ve tacizkar faaliyetler gerçekleştirilmekte ayrıca bunun külfeti de tüketicilere yüklenmektedir. Oysaki firmaların önceden tüketicilere bilgi vermeleri, istekleri doğrultusunda reklam içerikli mesajların gönderimini gerçekleştirmeleri gerekmektedir. Buradaki sorumluluk yasal ve etik olarak tüketicilere değil, mutlaka firmalara ve ilgili kurumlara yüklenmelidir.
TÜDER olarak takipçisi olacağımız bu düzenlemenin ve altyapı çalışmalarının -Tüketicilerin haklarını hukuki yollardan aramaya başvurmalarından önce- ivedi olarak gerçekleştirilmesi gerekmektedir.
BİZ TÜKETİCİLER istemediğimiz reklamların istemediğimiz zamanlarda telefonumuza gelmemesini çoktan hak ediyoruz.
Kamuoyuna saygı ile duyurulur.
Engin Başaran
Tüketiciler Derneği Genel Başkanı
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum