4 Ocak 2009

Beşir Ayanoğlu Hedeflerini Anlattı

http://www.mardinnethaber.com/userfiles/image/Ayano%C4%9Flu.jpg
AK Parti’den Mardin Belediye Başkan Aday Adaylığını açıklayan Avukat Mehmet Beşir Ayanoğlu ile bir röportaj yaptık. Adaylığıyla ilgiliaçıklamalarda bulunan Ayanoğlu neden aday olduğunu, hedeflerini ve amaçlarıyla ilgili sorularımıza verdiği cevapları bu söyleşide bulacaksınız.

KIRATIM; Sayın Mehmet Beşir Ayanoğlu kendinizi tanıtır mısınız?
AYANOĞLU; 1970 yılında Mardin-Merkez’de doğdum. İlk Okul, Ortaokul ve Lise eğitimimi Mardin-Merkez’de yaptım. 1995 yılında Dicle Üniversitesi Hukuk Fakültesinden mezun oldum. Avukatlık stajıma Mardin Barosunda başladım ve 1996 yılında avukatlık stajımı bitirdim. Halen Mardin-Merkezde serbest avukatlık yapmaktayım. Mardin Barosu Başkan Yardımcısıyım.
KIRATIM; Geçen Hafta Mardin Belediye Başkanlığına AK Parti’den aday adaylığınızı açıkladınız. Aday olmanızın en büyük sebebi nedir?
AYANOĞLU; Gazeteci-Yazar Ahmet Altan’ın güzel bir makalesi var. Diyor ki Sayın Altan; “Türkiye’yi Mardinleştirmek lazım.” Yani farklılıklara rağmen bir arada yaşanabileceğine vurgu yapmaktadır. Biz de Mardin’in Farklı kültür ve özelliklerine rağmen bir dünya kenti olduğunu ortaya koymak,Katılımcı ve Müzakereci demokrasinin bu kent kültürünün mayasında olduğunu göstermek, Göçle birlikte oluşan çarpık yapılaşmanın önüne geçmek, tarihi mekânların korunması ve dönüştürülmesi için gerekli çalışmaları yapmak, Mesleğim ve STÖ lerdeki tecrübelerimin yerel yönetime aktarmak, En önemlisi de Mardin’in Avrupa şehri olduğunu ortaya koymak ve bu bakış açısını kazandırmak için aday oldum.
KIRATIM; Bu hususları biraz açar mısınız?
AYANOĞLU; Bakın Mardin’in UNESCO Kültür Mirası listesinde yer alması için süratle yapılması gereken çalışmalar ve projeler var. Ve bu hususlar hayati hususlardır. İhmale gelmez. Mardin’e ve Mardinli hemşerilerime bu perspektifi kazandırmak gerek. Mardin UNESCO Kültür Mirası listesine girmelidir. Peki, girerse ne olur? Mardin bu listeye girmesi demek Uluslar arası turizme açılması demek. Yılda 1 Milyon’a yakın turistin Mardin’e gelmesi demek. Dünya turizm alanında UNESCO kültür tarih mirasına göre gezilerini yapan turist grupları var ve bunlar dünyanın en zengin turist gruplarındandır. Günü birlik değil aylık, haftalık gelen gruplardır. Ve yılın her ayında gelmektedirler. Biz Mardin’i UNESCO Kültür Mirası listesine koydurtabilirsek gel keyfim gel diyeceğiz. Mardin dünya şehri olacak. Bu hem bölge barışına hemde yerel barışa hizmet edecek. İnsanımız fukaralığını atacak. Bu süreç Mardin’in modern anlamda dönüşmesini ve tarihi yapılarının korunmasının da önünü açacak.
KIRATIM; Yani Mardin kültür şehri mi olacak?
AYANOĞLU; Zaten Mardin kültür şehri. UNESCO Kültür Mirası listesi ile bunu bütün dünyaya deklare edeceğiz. Diğer taraftan Artuklu Üniversitesi var. Orası da yavaş yavaş ilerliyor. Ben aynı zamanda Artuklu Üniversitesi Kurma ve Yaşatma Dernek Başkan Yardımcısıyım. Projelerimiz bitti. Yani kampus projeleri. Şimdi statik, mekanik ve diğer bölümler kaldı. Bu projeleri dernek kapsamında yaptırtıyoruz. En geç Şubatta bu projelerde gelecek ve Kampus alanına kazma vurulacak. Binalar yükselecek. Mardin eğitim, kültür, ilim merkezi olacak. Bütün bunlar 3-5 yılda olacak şeylerdir.
KIRATIM; Az önce sivil toplum örgütleri ile ilgili tecrübelerinizden bahsettiniz. Nerede ne tür üyeliğiniz var.
AYANOĞLU; 2003 yılında Mardin Barosu Yönetim Kurulu üyeliğine, 2007den itibaren de Baro Yönetim Kurulu üyeliği ve Baro Başkan Yardımcılığı görevine seçildim. 2002 de kurduğumuz Mardin Kültür, Turizm ve Tanıtım Derneği başkan yardımcılığına seçildim. 2003 yılında kurduğumuz Mardin Artuklu Üniversitesi Kurma ve Yaşatma Derneği başkan yardımcılığını yapmaktayım. 5393 Sayılı Belediye Kanunu çerçevesinde kurulan Kent Konseyi faaliyetleri kapsamında, Kent Konseyi Yürütme Kurulu üyesiyim. 2007 Yılında Başbakanlık İnsan Hakları Başkanlığına bağlı Mardin İnsan Hakları Kurulu üyeliğine seçildim. 2007 Yılında kurduğumuz ve amacı yardımlaşmayı sağlamak olan Mardin Şefkat Eli Derneği genel sekreteriyim. Özürlülerin hayata tutunması noktasında onlara destek olmak ve çalışmalarını etkin kılmak için Türkiye Sakatlar Derneği Mardin Şubesine üye oldum.
KIRATIM; Sayın Ayanoğlu Mardin’deki bütün kuruluşlara üyesiniz.
AYANOĞLU; Bakınız ben Mardin’i seviyorum. Mardin’in kalkınmasını, zenginleşmesini ve refahının artmasını istiyorum. Bu sebeple iş Mardin olunca her zaman koşa koşa gitmişim. Biz Mardin Kültür, Turizm ve Tanıtım Derneğini kurarken tam 6 ay arkadaşlarla toplantılar yaptık Sırf dermek tüzüğünü hazırlamak için. İstedik ki öyle bir tüzük hazırlayalım ki ileride çocuklarımız bizim için iyi şeyler düşünsün. Ayrıca bu dernek ile Mardin’in kültürü, turizmi ihya edecek projeler ortaya konulabilsin.
KIRATIM; Birde kadın kuruluşlarıyla da yakından ilgilendiğinizi biliyoruz. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?
AYANOĞLU; 1996 yılında T.C. Başbakanlık GAP Bölge Kalkınma İdaresine bağlı Çok Amaçlı Toplum Merkezleri (ÇATOM’ lar) Proje Koordinatörlük görevine başladım. Mardin il ve ilçelerinde toplam 5 ÇATOM merkezinin koordinatörlük işini yaptım. ÇATOM Projesi, kadın odaklı proje olup, kadının sosyal hayata entegrasyonu ve statüsünün yükseltilmesini hedeflemektedir. Bu kapsamda kadının okuma-yazma öğrenmesi için okuma –yazma kursları, iş sahibi olması için mesleki kurslar, çocuklarına daha sağlıklı bir ortam oluşturması için Anne eğitimi gibi eğitimlerin verilmesini sağladım. Başarılı çalışmalarımdan sonra GAP İdaresince, Cizre-ÇATOM, Siirt-ÇATOM, Siirt-Uluköy ÇATOM kuruluşlarını yapmak üzere bu görevler için görevlendirildim. Çok kısa bir süre içerisinde bu merkezlerin kuruluşunu gerçekleştirdim ve faaliyete soktum. Mardin-Merkezde uyguladığımız pilot çalışmaları ve uygulamaları bu merkezlerde de uyguladık ve başarılı sonuçlar elde ettik. 1998 yılına kadar bu çalışmalarım sürdü. 2000 yılından 2006 yılına kadar T.C. Başbakanlık GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı ile yaptığımız sözleşme çerçevesinde; “Kadının Yasal Hakları ve Eğitimi” adlı proje çalışmalarında bulundum. Bu kapsamda Güneydoğu Anadolu illerinin hepsinde ve bazı önemli ilçe merkezlerinde eğitim ve danışmanlık hizmetlerinde bulundum. Sahada kadının karşılaştığı hukuki problemleri çözmeye çalıştım. Bu çalışmalarımı da Mardin deki diğer kadın kuruluşları ile de yaptım.
KIRATIM; Yani kadınların oyu size mi?
AYANOĞLU; Ben Mardinli bayan kardeşlerime sizin aracılığınızla saygılarımı iletiyorum. Ama sahada çalışmış bir insan olarak kadınımızın çok problemleri olduğunu müşahede ettim. Bu nedenle kadınımızın problemlerine duyarlıyım.
KIRATIM; O halde kadınlarımız içinde projeleriniz vardır?
AYANOĞLU; Tabiî ki olacak. Zaten 5393 sayılı belediye kanunu bunu bir zorunluluk olarak öngörmektedir. Bu sebeple katılımcı ve sürdürülebilir kalkınma anlayışı ile bayan kardeşlerimizle projeler gerçekleştireceğiz.
KIRATIM; Sayın Ayanoğlu birazda politik öz geçmişinizden bahsetseniz.
AYANOĞLU; 92’ yıllarında Refah Partisi Mardin Gençlik kollarında siyasi çalışmalarıma başladım. Parti kapanıncaya kadar çeşitli kademelerde fiilen çalışmalarda bulundum. Partinin kapanmasına müteakip yeni kurulan Fazilet Partisine katıldım ve burada çalışmalarda bulundum. Bu partinin de teşkilat kademelerinde çalıştım.
AK Parti Kuruluşu ile birlikte AK Partiye katıldım. 2004 yılı Mahalli seçimlerinde Mardin Belediyesi Meclis Üyeliği için aday oldum. Fakat seçimlere Mardin’de katılamadığımız için seçilemedim. 2004 yılında AK Parti Mardin İl Yönetim Kurulu üyeliği, Siyasi Hukuk İşler başkanlığına seçildim. Yani İl Başkan Yardımcılığına. Bu görevimi 2006 yılına kadar sürdürdüm. Bu görevim sona erdikten sonra Parti eğitmenliğine seçildim ve bu görevim halen devam etmektedir. 2007 Yılı 23. Dönem Mardin AK Parti Milletvekili Aday Adayı oldum.
KIRATIM; Son mesajınız nedir?
AYANOĞLU; Aday adayı olan arkadaşlarıma buradan başarılar diliyorum. AK Partiden kim aday olursa olsun destekleyeceğiz. Yanında olacağız. Görev adamı sıfatı bunu gerektirmektedir. Mücadelenin demokratik ve barış içerisin de olmasını diliyorum. 30 Mart sabahı Mardin bambaşka duygularla uyanacağı umudu içerisindeyim. Bana bu fırsatı verdiğiniz için teşekkür ediyorum
Mardinnethaber.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum