16 Ocak 2009

Vali`den Ağaçlandırma Seferberliği

Göreve başladığı günden beri çevre düzenlemesi ve ağaçlandırma konularında verdiği demeçlerle gündeme gelen Vali Hasan Duruer, Mardin Merkeze bağlı Eski Kale İlköğretim Okulu bahçesinde ağaç dikdi.


Mardin Merkeze bağlı Eski Kale Köyü İlköğretim Okulu bahçesinde Emniyet Müdürlüğü Toplum Destekli Polis Amirliğince organize edilen, ağaç dikme etkinliğine, Vali Hasan Duruer, İl Emniyet Müdürü Serdar Meriç, Vali Yardımcıları Yavuz Selim Süzer, A.Ferhat Özen ve Murat Girgin, Milli Eğitim Müdürü Hasan Dal, İl Çevre ve Orman Müdürü Fahrettin Ay, TEMA Vakfı Mardin temsilcisi Kemal Aktürk ile öğrenciler katıldılar.

Düzenlenen ağaç dikme şenliğinde, öğrencilere ve katılımcılara mangal ziyafeti verildi. Okul bahçesinde yakılan mangalda Emniyet Müdürlüğü Toplum Destekli Polis Amirliğinde görevli polis memurları ızgara hazırlayıp, öğrencilere ekmek arası ızgara köfte ikram ettiler.

Vali Hasan Duruer, ağaçlandırma çalışmalarına önem verdiklerini belirterek, yeşil bir Mardin için ne gerekiyorsa yapılacağını söyledi. Vali Duruer, katıldığı ilk etkinliğin ağaç dikimi olmasından duyduğu memnuniyeti dile getirerek;“Mardin’e geleli on gün oldu. Mardin Fotoğraf Albümünü incelerken, Mardin’de pek fazla yeşil alan olmadığını gördüm. Ağaca çok önem vermemiz gerekir. Yemyeşil bir Mardin, pırıl pırıl bir Mardin için ne gerekiyorsa yapacağız. Yol kenarlarının temizlenmesi ve ağaçlandırılması çalışmalarını başlattık.” dedi.

Öğrenci ve TEMA Vakfı üyeleriyle ağaç diken Vali Hasan Duruer, İl Çevre ve Orman Müdürü Fahrettin AY’dan ağaçların türü hakkında bilgi aldı. Fahrettin AY: “Daha önce bir milyon ağaç dikilmesini hedeflemiştik. Sayın Valimizin gelişiyle bu hedefi iki milyona çıkardık dedi. İki milyon ağaç dikileceğini öğrenen Vali Duruer “ Bu yıl iki milyon, seneye üç milyon ağaç dikilmesini istiyorum. Her yıl yüzde elli artışla ağaç dikiminin devam etmesini bekliyorum ” şeklinde konuştu.

Vali Duruer, Eski Kale İlköğretim Okulu bahçesinde bulunan Halk Eğitim Merkezine bağlı Giyim kursunda eğitim gören 15 kursiyeri ziyaret ederek, sorunlarını dinledi.

TEMA Vakfı Mardin Temsilcisi Kemal Aktürk, Vali Duruer’e vakıf rozeti taktıktan sonra, bugünün gençleri, yarınımızın geleceği olan öğrencilerimizi, Çevre, Küresel Isınma, Erozyonu önleme konusunda eğitmeye çalıştıklarını belirterek, toprakla geleceğimizi buluşturduğumuz bu anlamlı günde TEMA Vakfı olarak gönüllü öğrencilerimize, Küresel Isınmada suyun tasarruflu kullanımını ve israfı önlemeyi öğretiyoruz.” dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum