21 Şubat 2009

İLKLERİN OKULUNDAN KONTENJAN ÜSTÜ DERS

http://www.habermardin.com/haber_uploads/1192_maxi.jpg

Mardin Yenişehir semtinde bulunan Noter Cevdet Altun İlköğretim Okulu bölgede ilklere imza atması, okul kontenjanının üstünde öğrenci olmasına sebep oldu. Kalabalık sınıflarda çocuklarının eğitimi görmesi velileri endişelendiriyor.

Noter Cevdet Altun İlköğretim Okulu Müdürü Sabahaddin İpeksümer, okulda eğitim gören öğrenci sayısının kontenjanın üstünde olması, sağlıklı ve gerektiği gibi eğitim vermelerinden kaynaklandığını belirterek ”Doğal olarak veliler çocuklarının iyi eğitimi için bizim okulu seçiyorlar.”dedi

İpeksümer sözlerine şöyle devam etti.”Biz öğretmenler olarak üstümüze düşen görevleri yerine getirmeyi biliyoruz. Her şeyimizi öğrencilerimizin başarısına endeksledik. Bu konuda meslektaşlarımın, öğrencilerin eğitimi için görevlerini yerine getirmesi kadar, velilerin de çocuklarının eğitimi için bir çaba göstermesini istiyorum. Çünkü evde verilen eğitim, çocuğun daha iyi gelişmesi için büyük rol oynar.”

VELİLER KALABALIK SINIFLARDAN RAHATSIZ

Kapasitenin üzerinde öğrenci alan okul, velilerde endişe duygusu yarattı. Veliler, kalabalık sınıflarda öğrencilere iyi eğitim verilemediğini iddia ederek, buna en kısa zamanda bir çare bulunmasını ve yetkililerin bu konuda duyarlı olmalarını istedi.

Okulun fiziki şartlarına uymayan ve kapasitenin üzerinde olan 2 bin 650 öğrencinin eğitim gördüğü okulun, her sınıfında 60 kişinin olması, velilerin tepkisine neden oldu.

Okulun eğitiminde gerileme yaşandığını söyleyen veliler, Mardin’de 1987 yılında kurulan Noter Cevdet Altun İlköğretim Okulu il genelinde eğitim ve öğretimde başarılı bir çizgi gösterdiğini, şimdi ise kapasitesinin üzerinde öğrenci almasından dolayı gereken eğitimi veremediği için gerileme kayd ettiğine inandıklarını söyledi..

Okul Aile Birliği Başkanı M.Emin Gözü, kalabalığın nedenini, okul eğitimi ile bölgede olumlu yönde tanınmış olması ve bundan dolayı başka semtlerden velilerin okula kayıt yapmalarından kaynaklandığını vurguladı. Gözü ” Eğitim öğretmenlerin olduğu kadar biz velilerin de görevidir. Bilgisayar destekli akıllı tahta, her sınıfa klima, bilgisayarlı laboratuar ve okulun ihtiyaçlarını karşılamaya çalışıyoruz. Bu uygulama diğer okullarda da olursa yoğunluk azalacaktır” dedi.

www.habermardin.com



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum