16 Şubat 2009

MODA VE TASARIMCI CEMİL İPEKÇİ MARDİN’DE

http://www.habermardin.com/haber_uploads/1175_maxi.JPG

Mardin’de Evren ÇATOM tarafından hazırlanan 40 kadının, moda, tasarım ve profesyonel dikiş eğitimi alacağı proje için tarihi bir bina atölyeye dönüştürüldü.. proje kapsamında ve tasarımcı Cemil İpekçi Mardin’e gelerek atölyeye devam eden kadınlara eğitim verecek. İpekçi beş gün süre ile Mardin’de kalacağını söyledi.

Evren ÇATOM sorumlusu Dilek Sınavu, Sosyal Destek Projesi kapsamında hazırladıkları 480 bin liralık projenin, 150 bin liralık ilk ayağını oluşturan,40 kadını kapsayan moda,tasarım ve profesyonel dikiş eğitimi için tarihi bir binayı atölyeye dönüştürdüklerini söyledi. Proje’nin amacına ulaşması için Mardin’e gelen ünlü Moda ve tasarımcı Cemil İpekçi, atölyeye devam edenlere eğitim vereceğini söyledi. Mardin’e uçak ile gelen Cemil İpekçi Artuklu Kervansarayda ağırlanacak. İpekçi tarihi yapısıyla yerli ve yabancı turistlerin ilgi odağı haline gelen butik otel Artuklu Kervansarayın gezdi. Butik otelin tarihi yapısıyla ilgilenen İpekçi “Daha öncede Mardin’e kısa süreli geldim. Ancak tarihi mekânlarını gezme fırsatı bulamadım. Evren ÇATOM için daha önce tasarladığım giysileri göndermiştim. Şimdi atölye çalışmalarına katılan kadınlara moda, tasarım ve profesyonel dikiş konularında eğitim vereceğiz. Bugün proje dâhilinde yer alan 40 kadınla ön görüşmeler yapacağız. Atölyeyi okula dönüştüreceğiz” dedi

İPEKÇİ ATÖLYEDE KADINLARLA BULUŞTU

Mardin’de Evren Çok Amaçlı Toplum Merkezi tarafından Sosyal Destek Projesi kapsamında hazırlanan “geleneksel kıyafet tasarım ve üretim” projesi için kurulan Cemil İpekçi Atölyesinde toplanan 40 dolayında kadın, Cemil İpekçi’den ile proje kapsamında neler yapılabileceği konusunda bilgi aldı.

Mardin’de kurulan atölye için 200 yıllık tarihi yapıya sahip bir ev kiralandı. Atölye olarak kullanılacak tarihi evi gezen Cemil İpekçi, proje kapsamında eğitim görecek kadınlarla sohbet etti. Geleneksel ve yöresel eski kıyafetlerin, günün şartlarına uygun yeniden tasarlanması için, eskiye ait giysilerin atölyeye getirilmesini isteyen İpekçi, üçyüz yıllık erkek iç çamaşır koleksiyonuna sahip olduğunu söyledi. Atölyede çalışacak kadınların guruplara ayrılmasını isteyen İpekçi “Sizlere bu atölyede tasarım ve profesyonel dikiş konusunda eğitim vereceğiz. Ben fırsat buldukça ve sıkça buralara geleceğim. Ben gelemediğim zamanlarda, birlikte çalıştığım tasarımcı modelist arkadaşlarımı göndereceğim. Mardin’den güzel çalışmalara çıkacağına inanıyorum. Annelerinize, babalarınıza ait, sandıklarda duran eski yöresel giysilerinizi getirirseniz, günümüze uygun modernize ederek yeni tasarımlarla günümüze uyarlayacağız. Burada ürettiklerinizi satma imkanı sağlamak amacıyla bir satış noktası oluşturmaya çalışacağız” dedi.

İpekçi, proje koordinatör ve asistanları ile atölyenin tefrişatı için yapacağı görüşmelerin ardından, Mardin’deki tarihi ve turistik mekanları gezeceği, 19 Şubat Perşembe günü ise Suriye’nin Kamışlı ilçesine günübirlik gideceği belirtildi.

www.habermardin.com



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum