Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), cep telefonu operatörlerinin 'abone avlamak' için peş peşe uygulamaya koydukları; ancak, kafa karışıklığına yol açan kampanya ve reklamlarını yakın markaja aldı. Belli bir standarda kavuşturulacak olan kampanyalar, elemeden geçirilecek ve sadeleştirilecek. Kampanya duyuru ve reklamlarında konuşma ücretlerine, vergiler dahil edilecek.
Türkiye'de, cep telefonu abone sayısı 70 milyon sınırına dayandı. Cep telefonu operatörleri, yeni abone kazanmak ve abonelerini daha fazla konuşmaya özendirmek için peş peşe 'cazip' kampanyalar yapıyor. BTK'dan edinilen bilgiye göre 3 operatörün, bu amaçla gerçekleştirilmiş halen 1000 düzeyinde kampanyası bulunuyor. Abonelerin, takip edemeyeceği hızla değişen, birbirini takip eden kampanyalar, kullanıcılarda kafa karışıklığına ve soru işaretlerine yol açıyor.
SADELEŞTİRİLECEK
Abonelerden, bu gerekçeyle gelen şikâyetler üzerine BTK, kampanyalara standart getirmek üzere harekete geçti. BTK'nın, üzerinde çalıştığı standartlar kısaca şöyle:
* 3 operatörün halen 1000 düzeyinde kampanyası bulunuyor. Operatörler, kampanyalarını sadeleştirecek ve belli bir elemeden geçirecek.
* Kampanyalar ve bu çerçevedeki tarifeler abonelerin rahatlıkla anlayacağı biçimde duyurulacak. Aboneler, hangi kampanyadan yararlandıklarını net olarak anlayabilecek.
İşte yeni standartlar
* Operatörler, kampanyalarını elemeden geçirecek ve sadeleştirecek.
* Kampanyalar ve bu çerçevede tarifeler, abonelerin rahatlıkla anlayacağı biçimde duyurulacak.
* Operatörler, kampanya reklam ya da duyurularında vergilere dikkat edecek. Reklamlarda konuşma ücretlerine vergiler dahil edilecek.
Sabah
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum