29 Ağustos 2009

Bilge Köyündeki yetim çocuklara Darüşşafaka Şefkati

Darüşşafaka Cemiyeti Başkan Vekili Davut Ökütçü, Mardin’in Mazıdağı İlçesine bağlı Bilge Köyü Katliamında anne ve babasını kaybeden beş çocuğu okutmak üzere köye geldi.

Mardin’in Mazıdağı ilçesine Bağlı Bilge köyünde 4 Mayıs 2009 tarihinde yaşanan katliamda hayatını kaybeden 44 kişinin ardından geriye kalan 62 yetim çocuktan beşini Daruşşafaka Eğitim Kurumları okutacak. Katliamında anne ve babasını kaybeden ilköğretim dördüncü sınıf öğrencisi üçü kız, ikisi erkek toplam beş çocuk, 2009–2010 ders yılından itibaren Darüşşafaka Eğitim Kurumları’nda eğitimlerini sürdürecekler.

Köye Mazıdağı İlçe Milli Eğitim Müdürü Abdülhalim Kaçmaz ve Darüşşafaka Eğitim Kurumları Rehberlik Öğretmeni Ayşe Türkçe ile birlikte köye gelen Darüşşafaka Cemiyeti Başkan Vekili Davut Ökütçü, Bilge Köyünde yaşanan katliamı seyirci kalmayarak buradaki beş çocuğu sınavsız bir şekilde okutma kararı aldıklarını söyledi. Darüşşafaka’nın hedeflerinden birinin zaten babası hayatta olmayan, ailelerinin maddi olanaksızlıkları nedeniyle iyi eğitim fırsatı bulamayan öğrencileri eğitmek olduğunu ifade eden Ökütçü, “Darüşşafaka’ya götüreceğimiz bu çocuklarımızı ilköğretim 4. sınıftan itibaren lise son sınıfa kadar tam burslu ve yatılı olarak İngilizce eğitim vererek okutacağız. Darüşşafaka’da öğrencilerin giyim, barınma, yemek, kitap, sağlık gibi ihtiyaçları Darüşşafaka Cemiyeti tarafından karşılanıyor. Darüşşafaka Eğitim Kurumları’ndan mezun olan öğrencilere, Darüşşafaka Cemiyeti üniversite eğitimlerinde burs vermeyi sürdürüyor.”dedi.

Beraberinde getirdiği Darüşşafaka Okulunun kıyafetlerini çocuklara giydiren Darüşşafaka Eğitim Kurumları Rehberlik Öğretmeni Ayşe Türkçe, öğrencilere kurumun rehberlik servisi tarafından 4 günlük özel bir uyum uygulanacağını söyledi. Darüşşafaka’ya gidecek öğrencilerle birebir sohbet eden Türkçe, Bilge’den alacakları öğrencilere okulda yabancılık hissi çekmemeleri için ayrıca birebir ilgileneceğini söyledi.

Darüşşafaka’ya gidecek öğrencilerden Hilal Çelebi, annesi Saliha ve babası Halim’i katliamda kaybetmiş. 10 yaşındaki Hilal Çelebi, doktor olma hayalini gerçekleştirmek için Darüşşafaka’ya gideceğini söylüyor. Katliamda annesi Hayriye babası Kerim’i kaybeden 10 yaşındaki Ali Çelebi de büyüdüğünde kaymakam olup köyünün bağlı olduğu ilçeye kaymakam olmak istiyor. Aynı şekilde olayda annesi Yıldız babası Salih Çelebi’yi kaybeden 10 yaşındaki Remziye Çelebi de, suçluları yakalamak için savcı olacağını ifade etti.

Bilge köyünde yaşanan katliamda anne ve babalarını kaybeden ve her biri ayrı bir aileden olan 10 yaşlarındaki Zeynep, Hilal, Remziye, İnan ve Ali Çelebi yakınları ile vedalaştıktan sonra muhtar Abdurrahman Çelebi’nin elini öptüler. Vedalaşma anında duygulu anların yaşandığı köyde muhtar Abdurrahman Çelebi, “Hem annelik hem babalık yaptığım bu çocuklarımdan ayrılmak zor olsa da eğitim için buna katlanmamız lazım. Çocuklarımız inşallah ülkemizin bu güzide okulunu en iyi bir şekilde okuyup isimlerini köyümüze altın harflerle yazacaklar.”dedi.

Köyde yetim ve öksüz kalan çocukların eğitimi için her türlü fedakârlığa hazır olduğunu dikkat çeken Çelebi, devletin desteği ile diğer çocukları da isteyen kolejlere gönderebileceğini söyledi.

Öğrenciler daha sonra, Darüşşafaka Eğitim Kurumlarına sınavla giren 123 öğrenci ve 5 şehit çocuğu ile 30 Ağustos-7 Eylül 2009 arasında yapılacak oryantasyona katılacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum