3 Ocak 2010

Dargeçitte 50 Kız Okuma Hayaline Kavuştu

http://www.habermardin.com/News_Picture%5C9561160234773049.jpg
Mardin’in Dargeçit ilçesine bağlı köylerde okuyamayan kız öğrenciler okullu oldu.

Dargeçit ilçe Kaymakamı Oğuzhan Bingöl, İlçe Milli Eğitim Müdürü Ahmet Cengiz, Dargeçit Lisesi Müdürü Cengiz Kılıç ve bir grup bayan öğretmen tarafından sosyal yardımlaşma vakfının katkılarıyla 17 köy gezilerek 50 genç kız okula kazandırıldı.

Maddi durumları kötü olduğu için taşımalı olarak eğitim göremeyen kızlar yatılı ilköğretim bölge okuluna yerleştirildiler

Kız öğrencilerden sorumlu Dargeçit lisesi öğretmeni Refika Avşar konuyla ilgili yaptığı açıklamada “yatılı ilköğretim bölge okulunun bir katı öğrencilere tahsis edildi.Yeme, içme, giyinme, ısınma gibi her türlü maddi ihtiyaçları sosyal yardımlaşma vakfı tarafından karşılanmaktadır.her akşam saat 18.00 ile 20.00 saatleri arasında başlarındaki nöbetçi öğretmenler eşliğinde etüt çalışmaları yapılıyor.kızların 13 tanesi ilçedeki kız meslek lisesine , kalan kısmı da Dargeçit lisesinde öğrenimlerine devam ediyor.ayrıca sınavların yoğun olduğu dönemler de öğrenciler hafta sonu da kalıp etütlerden faydalanabiliyor. 10 kişilik gruplardan oluşan öğrencilerin yeme, içme, ders notları, okulda ki durumları gibi her şeyleriyle rehber öğretmenleri ilgileniyor.” Diye konuştu.

Köyden okumak için gelen Nurhan Aygün ise : “8.sınıf bittikten sonra bir daha okula gidemeyeceğim için çok üzülüyordum. Hayallerimi orda bırakmam ve sonlandırmam gerekiyordu. Benim de öbürleriyle eşit haklara sahip olmam gerekiyordu ve üzülüyordum Tam da ümitlerimin tükendiği noktada yardım eli uzattılar ve şimdi hayallerimi gerçekleştirmek için okuyorum. Okumanın kıymeti bilinmeli, bunu öğrendim. Herkese teşekkür ediyorum. ”dedi.
habermardin.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum