16 Ocak 2010

Doğu Batı Kaynaşmasının En güzel Örneği..

Doğu Batı Kaynaşmanın En Güzel Örneği Mardin'de Yaşandı. Çalışmak İçin Geçtiğimiz Yıl Ekim Ayında Mardin'nin Dargeçit İlçesi Altıyol Köyünden Düzce'nin Akçakoca İlçesi Kurukavak Köyüne Giden 20 Yaşındaki Genç Kız Ayhan Ak, Gönlünü Fındık Tarlasının Sahibi Hikmet Nefes İsimli Gence Kaptırdı.
http://img.haberler.com/haber/378/turk-ve-kurt-genclerin-findik-bahcesinde-1881378_o.jpg
Doğu batı kaynaşmanın en güzel örneği Mardin'de yaşandı. Çalışmak için geçtiğimiz yıl Ekim ayında Mardin'nin Dargeçit ilçesi Altıyol köyünden Düzce'nin Akçakoca ilçesi Kurukavak köyüne giden 20 yaşındaki genç kız Ayhan Ak, gönlünü fındık tarlasının sahibi Hikmet Nefes isimli gence kaptırdı. Birbirlerini seven biri Kürt diğeri Türk gençler evlenmeye karar verdi.

Fındık tarlasında tanıştığı Ayhan Ak'a aşık olan tarla sahibi 25 yaşındaki Hikmet Nefes, Ayhan Ak ile evlenmeye karar verdi. Babası olmadığı için durumu köy muhtarına bildiren Hikmet Nefes, köy muhtarı Hasan Ceylan ile birlikte Mardin'e geldi. Ayhan Ak'ın köyü olan Dargeçit ilçesi Altıyol köyüne giden Nefes ve muhtar Hasan Ceylan, Ayhan'ı babası Necip Ak'tan istedi.

Kendi aralarında söz kesen Ak ve Nefes çifti hafta sonu dünyaevine giriyor. Kızını uzaklara göndermenin burukluğu ve üzüntüsünü yaşadığını belirten Ayhan Ak'ın babası Necim Ak, "Kızım hayat arkadaşını fındık tarlasında buldu. Gençler birbirlerini sevdi. Damat, kızımı sevdiği için buralara kadar gelip medeni cesaretini gösterip benden kızımı istedi. Ben de evlenmelerine rıza gösterdim. Seven iki genci birleştirdim. Allah onları mesut etsin. Biri Türk diğeri Kürt yuva kuracak. Bundan büyük bir mutluluk bulamıyorum." dedi.

KÖYDE 10 TANE KÜRT GELİN VAR

Doğu ve batının kaynaşmanın en güzel örneğini bir kez daha yaşadıklarını belirten Düzce'nin Akçakoca Kurukavak köyü muhtarı Hasan Ceylan, açılımın gündemde olduğu bu günlerde aile büyükleri olarak Nefes ailesine öncülük ettiğini söyledi. Ceylan, "Hikmet Nefes'in babası olmadığı için köyün büyüğü olarak durumu bana anlattı. Fındık tarlasında çalışan kıza aşık olduğunu ve onunla evlenmek istediğini söyledi. Ben de damat ile birlikte Mardin'e gelip kızı istedik. Şu anda köyümüzde 10 tane Kürt gelin vardır. Kürtlerle bin yıldır birlikte yaşıyoruz. Oldukça huzurlu ve mutlu hayatlarını sürdürüyorlar. Buradaki halkın samimiyeti ve hoşgörü ortamı bizi mutlu ediyor. Ayrıca bu kardeşlik ve akrabalık ilişkisine bir yenisini daha katmanın mutluluğu içerisindeyiz." dedi

Damat Hikmet Nefes ise şunları söyledi: "Ayhan Ak ile geçen Ekim ayında fındık tarlasında tanıştım. İlk görüşte aşık oldum. Durumu kendisine anlattım. O da beni sevdiğini söyledi. Ben de kızı istemek için köyün muhtarına gittim. Sağ olsun muhtar beni kırmadı. Mardin'e kadar gelip kızı bana istedi. Çok mutluyum. Yuva kuracağım. Kürt bir ailenin damadı olmaktan, annesine anne, babasına baba demekten gurur duyuyorum. Birbirimizi çok sevdik. Mutlu olacağımıza inanıyoruz. Açılımın gündemde olduğu bu günlerde, böyle bir projeye öncülük etmekten dolayı da çok mutluyum."

Hikmet Nefes ve Ayhan Ak hafta sonu Düzce'nin Akçakoca ilçesi Kurukavak köyünde yapılacak düğün ile dünyaevine girecek.
www.mardinlife.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum