7 Mart 2010

Altmış Yıldır Kumaşa baskı yapıyor

http://www.habermardin.com/News_Picture%5C3947215641043424.JPG
Mardin’de altmış yıldan beri babasından miras kalan kumaşa baskı sanatını sürdüren Nasra Çilli (85) baskı sanatını sürdürecek kimsenin yetişmemesinden üzüntü duyduğunu söyledi.

Türkiye ve Dünya’daki birçok kilisene ayin perdesi baskısı yaptığını belirten Nasra Çilli, babasından kendisine miras kalan armut ağacından yapılmış kalıplarla altmış yıldan beri baskı sanatını sürdürdüğünü ifade etti. Gelir getirici boyutu olmadığı için yakınlarından kimsenin baskı sanatını öğrenmek ve sürdürmek istemediğini söyleyen Nasra Çilli “Ben baskı sanatını babamdan öğrendim. O vefat ettikten sonra miras bıraktığı armut ağacından baskı kalıplarıyla, kök boya kullanarak kiliselere ayin, evlere pencere perdesi baskısı yaparak geçimimi sağladım. Bugüne kadar Türkiye’de ve Dünya’da bulunan çok sayıda kilisenin ayin perdesinde benim emeğim ve göz nurum var. En büyük üzüntüm ben öldükten sonra bu sanatı devam ettirecek birinin olmamasıdır.” Dedi.

ATATÜRK BABAMI ANKARA’YA DAVET ETTİ.

Babası İshak Çilli’nin Mustafa Kemal Atatürk, Fevzi Çakmak ve İsmet İnönü’nün portrelerini baskı yaparak kendilerine hediye gönderdiğini, Mustafa Kemal Atatürk’ün de babasına teşekkür belgesi gönderdiğini söyleyen Nasra Çilli “ Babam dayanıklı ağaçlardan basma kalıplarını kendi yapardı. Kök boyayı da kendisi hazırlardı. O zaman şartlar daha zordu. Babam Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını çok seviyordu. Atatürk, Fevzi Çakmak ve İnönü’nün portrelerini baskı yöntemi ile yapıp onlara hediye gönderdi. Atatürk de babama teşekkür belgesi gönderdi ve babamı Ankara’ya davet etti. Babam gitmedi ama sonra gitmediğine pişman oldu.” Şeklinde konuştu

TURİZME DESTEK VERİYORUM

Mardin’i çok sevdiğini söyleyen Nasra Çilli sözlerini şöyle sürdürdü. “geçmiş yıllarda çok yokluklar,sıkıntılar yaşadık. Ama hiçbir zaman başka yere gitmeyi düşünmedik. Doğup büyüdüğüm Mardin’i çok seviyorum.Mardin’e gelen çok sayıda turist evime geliyor, çalışmalarımı yerinde izliyor. Evim baskı müzesi gibi. Kapılarımızı hiç kimseye kapatmıyoruz. Mardin’e gelen yerli ve yabancı turistlere kapımız her saatte açıktır. Gelenlere dilim döndüğünce sanatım ve Mardin hakkında bilgi veriyorum. Mardin’in turizmine hizmet etmek beni mutlu ediyor.”
MARDİN’İN PİCASSO’SU

Nasra Çilli okuma-yazmasının bulunmadığını, baskıda ruhani liderler ile etkilendiği hayvan figürlerini kullandığını belirtti. Çilli ”Kiliselere hazırladığım ayin perdelerine ruhani lider portrelerini yapıyorum. Divan,masa örtüleri ve pencere perdelerinde ise bitki ve hayvan figürlerini işliyorum. Yabancı bir ressam gelmişti, Picasso gibi resim yaptığımı söyledi. Picasso’nun tabloları çok pahalıymış, kendisi de çok ünlü.Yaptığım baskıların ünlü bir ressamın resimlerine benzetilmesi beni mutlu etti” şeklinde konuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum