28 Mart 2007

MEMLEKET HASRETİ (İ.Halil DEMİRTAŞ)

MEMLEKET HASRETİ (14.01.2007 Sürgücü)

Sürgücü deyince cennetten bir güzellik,
Dağlar arasına saklı bir harikalar diyarı,
Doğal güzelliklerle dolu bir köy gelir aklıma,
İşte derim bu köy benim köyüm sürgücü…

Ceviz ağacının altında uykuya dalmak istersin,
Tatlı rüyalara eşlik eden yaprak sesleri altında,
Ciğerlerine çekmek istersin tertemiz kokusunu,
Uyanınca ağacın altındaki çeşmeden su içmek kana, kana...

Yeşil ördek gibi dalmak serin temiz doğal sularına,
Oltanı alıp balık avına çıkmak ama can cana kıyamaz ne fayda,
Kıyamazsın tuttuğun balıklara, tekrar suya bırakmak istersin,
Balıklar suda daha güzel görünsün yaşasın diye yalan dünyada…

Gençlerimiz daha on dördünde gençlerimiz,
Henüz gencecik yaşında sıladan yardan ayrılan,
Küçük yaşta gurbeti yaşayan masun yüreklerimiz,
Anadan babadan sevdiklerinden ayrı kalan gençlerimiz…

Ekmek parası fakirlik ve son çare merhaba İstanbul,
Hangi yürek dayanır aylarca ayrılığa sevdiklerinden,
Şimdi üzülüyorum içimden sigara yakıp of çekmek geliyor,
Ama ne çare ne çare ki isyanlar feryatlar çaresiz…

Diyorum ki bir fabrika bir işverenimiz olsaydı,
İşyerleri köylerine yakın bir yerde kurulsaydı,
İyi günde kötü günde ailesine yakın olsaydı,
O zaman köye dönüşte ölmezdi sevdiklerimiz,
Trafik kazasında can vermezdi özlemle beklediklerimiz…

Çocuklar yüreği sevgi dolu mutluluk dolu,
Kitabı yağmur da ıslanmasın diye parkesinde saklayan,
Sıcak soğuk demeden okula koşan çocuklar,
Geleceğe umutla bakan taze fidanlarımız…

Okul yollarında koşan sınıfları dolduran,
Demeden geçemiyorum bu kış soğuktan üşüyen,
Daha doğrusu soğukta ders yapamadıkları için,
İyi kalpli öğretmenlerince eve gönderilen çocuklar…

Bir sürgücülü olarak bu şiirimi yazarken sadece düşüncelerimi yazdım
keşkelerle bir yere varılmayacağını biliyorum hak ettiğimiz her şeye kavuşma ümidiyle
Yazdım belki iyi belki kötü ama bazen anlatınca ağlamak geldi içimden
Diyorum kalorifersiz bir okul ülkemizde oldukça bazen intiharlara bile sebep olan
İşsizlik varsa sürgücüde A.B yoluna girmeden evvel yetkililerin DEVLETİMİZİN önce memleket meseleleriyle ilgilenmesini istiyorum Şiir diye başladım sonu dram oldu özür diliyorum sürgücü gezisi sayesinde sesimizi duyuracağımıza inanıyorum saygılarımla.

Yazan: İbrahim Halil DEMİRTAŞ
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
SÜRGÜCÜ'DEN BİR ŞİİR ( 20.12.2006 Sürgücü)

Bu köy benim köyüm, belki sürgündeki umutlar
Bu köy benim köyüm, taşı toprağı Altın benim için
Parkları yok, çocuklar oynasın coşsun diye.
Genç sevgililer el ele tutuşup hasret gidersin diye

İlköğretim sonrası gurbet ve ayrılık var
Birçoğu okusa doktor olur belki avukat belki öğretmen …
Okuyacak gücü yok birçoğunun
Elimizden tutanımız yok acaba niye?

Bu köy benim köyüm üzülüyorum düşündükçe
Cahil değiliz cehalet sahibiyiz buralarda adalet böyle
Kim istemez ki adam olmayı okumayı söyleyin sizce
Ben biliyorum bu köyde çaresizlik sarınca can-ı bedene

Akıllı olmak yetmiyor yoksulluk etrafımıza büründükçe
Bir gün gelecek ne doktorlar avukatlar çıkacak bu köyden de
Diyorum kendi kendime birgün gelecek elimizden tutan biri
Gençliğimizin geleceğini yeşertecek ve işte sürgücü lisesi diyecek

Söz veriyorum Ahmet Mehmet adına okuyacağız yeminle
Soracaksınız şimdi bu şiir uzun niye böyle
Bu şiir değil bir gencin bir sürgücü’ lünün okuma hasreti
Bir gencin gelecekteki nesiller için istediği dilekler

Belki hayal belki birgün gerçek içinden öyle dedi bir ses
Okumamış cahil kalmış demesin kimseler
Biz okuduk gücümüz yettiği kadar
Belki zaman yetmedi belki şartlar olaylar

Ama cahil değilim bir sürgücülü olarak
Okusaydım mühendis olmuştum geçen yıl
Üzgünüm okumadığım için sadece meslek sahibi oldum
Elktrikçiyim şimdi kendi köyümde onur ve gururla

Arkadaşlarım şimdi inanmıyor okul okumadığıma
Birçoğu benden kopya çekerdi lise yıllarında
Tuhaf biliyorum ve halime acımıyorum
Bu şiiri abarttığımı da biliyorum özür dileyerek sizlere

Birilerinden bir şey istiyorum gençlik adına
Biz okumadık gençlerimiz okusun Allah aşkına
Devlet bir dönsün görsün bu gençleri
Tutun ellerinden sayın vali kaymakam doktor hakim savcılar

Ülke geleceğine hayırlı binlerce gencimiz olacak
Yaşım 23 okudum lise bitirdim çok çalışkan biriydim
Vatana milletime borcumu takdir le gururla ödedim
Belki devlet memuru olamadım ama yinede şükür dedim

Şimdi sıradan bir elektrikçiyim emeğim halkım için
Yazacağım gençlik için anlayan çıkacak eminim
Bu şiir birgün çok güzel geleceklere anahtar olacak
Sürgücü gençlerimiz ilerde çok şeye kavuşacak
İnsanları yaşama bağlayan umutlarıdır,
bende umut ediyorum güzellikler Sürgücü'yü bekliyor.

Yazan: İbrahim Halil DEMİRTAŞ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum