17 Şubat 2008

SÜRGÜCÜ BELDESİ (Awina, Avina, Awéna, Ewéna, Avéne)

Sürgücü Eski cami---Şeyh Pir isa Türbesi---Şeyh Fakir Balıklı Gölü---Demirtaş Alabalık Tesisi
--------------------------------------------------------------------------------------------------
SÜRGÜCÜ TELEFON REHBERİ

Sürgücü Mahalle Muhtarı: Hikmet ERKAN 0 537 743 70 30
Sürgücü İlköğretim Okulu: 0 (482) 582 71 54
Sürgücü Sağlık Ocağı: 0 (482) 582 72 81
Sürgücü Mahallesi Posta Kodu: 47860
---------------------------------------------------------------------------------------------
SÜRGÜCÜ BELDESİ
Kavak ağaçlarıyla göğe ulaşma çabası içerisinde olan bir beldedir Sürgücü. Üzümün pekmezle seviştiği, yeşille kucaklaşan beldedir Sürgücü. Tepelere yayılan evlerin belde meydanından seyri, meydanın evlerden seyredilişi tadılası hoşluk. Tarihi aynadan seyretmek; Sürgücü evlerini seyre dalmakla eş olsa gerek. Ağanın Konağıyla yanı başındaki tarihi camiin yürek sızlatan dostluğunu, kardeşçe duruşunu, seyrediştir Sürgücü.

Sessizce bir ortama, dostlarla doğa eşliğinde muhabbete, ailece yapılacak pikniklere ev sahipliği yapmaya hazır çayıyla kucak açıyor sevgiye, muhabbete Sürgücü. Tarihi kasrı ve köprüsüyle yürekleri tarih denizinde serinleten beldemiz Sürgücü Bir gölet kenarında oturası gelir ya insanın. Bu göl ki balıklarıyla kutsallaşan derya. Dertlere derman olan kaynağıyla özdeşleşen Balıklı göl. Balıklara yem vererek ve kaynağından içilerek sarılık hastalığının tedavisine inanılan Şeyh Fakir Balıklı gölü.

Sürgücü sakiniyken vefat eden ve Sürgücü halkı için sağlığında örnek alınan Pir İsa'nın türbesine ev sahipliği yapıyor Sürgücü. Tarihten bu yana ziyaret edildi ve edilecektir. Dertlilerin uğrak yeri olmayı sürdürecektir Pir İsa'nın Türbesi. Şeyh Ahmet olarak bilinen ve ağaçlarla kaplı olan, Şey Ahmet'in yaşadığına inanılan ve dilek ağaçlarına bağlanan dileklerle yüz yüze gelmek gerek. Şeyh Ahmet'ten Sürgücüyü seyretmekte ayrı bir güzellik katıyor insan kalbine. Yeşilliğiyle, bağlarıyla, asırlık ceviz ve çınar ağaçlarıyla, misafirperver insanlarıyla tanınması, bilinmesi birilerine anlatılması gereken bir beldedir Sürgücü.
İsmail BİLGİN
Sürgücü İlköğretim Okulu Öğretmeni
----------------------------------------------------------------------------------------------
SÜRGÜCÜ BELDESİ HAKKINDA
Sürgücü üç tarafı dağlarla çevrilidir. Düz yerlerde hangi noktada kazı yaparsan su fışkırır. Bu suyun derinliği 6 ile 10 m arasında değişmektedir. Sürgücünün her tarafı yemyeşildir. Bu nedenle il bazında ismi yeşil sürgücüdür. Sürgücü yeşilliğiyle suyuyla havasıyla tam bir cennet köşesine benzer.
Hele hele eski eserlerine bakarsan; Tarihi hamamı, Taş köprüsü, Camileri, Türbeleri ve mağaralarıyla o kadar güzeldir ki bölgede benzerlerine rastlamak imkânsızdır. Buna rağmen Sürgücü halkı geçim sıkıntısı çekmektedir. Çünkü mevcut nüfusuna göre ekilebilecek arazileri azdır. Belde nüfusu hızla artmaktadır.
Devlet tarafından da gerekli iş alanları kurulmadığından dolayı gençlerin tümü işsizdir ve geçim sıkıntısı çekmektedir. Belde halkı şu ana kadar sulak arazilerde tütün ve ihtiyacı oranında çeşitli sebzeleri ekerek geçimini kısmen sağlardı. Tekel tarafından tütüne de talep olmayınca halk tütün ekme işini de bıraktı. Her yıl mart ayından itibaren beldeden 2000 den fazla genç başta İstanbul olmak üzere metropollere mevsimlik işçi olarak göç etmektedir.
Yazan: HACI ARİF AYAĞ
YORUMCULARIMIZA: İsimsiz yorumları yayınlıyamıyoruz. Bizi anlayışla karşıladığınız için teşekkürler.


Daha Büyük Haritayı Görüntüle

38 yorum:

  1. herşey iyi güzelde ben şunu merak ettim köye hiç hizmet yapılmıyor bunu her oraya geldiğimizde görüyoruz bence belediyenin daha aktif olması gerekiyor

    YanıtlaSil
  2. slm mrb biz istanbul dan yazyoruz size şeymuz kavakın kızıyım ve tornuyum sayın belediye başkına sonsuz teşekür ederiz iyi bir sürügücü olmuştur ama birzada iyi bir belde olyumu ben köye ğeldim ve çok beğendim syn.zeynep hanım siz sürğücü ye yakışıyır bir belediye başkanısız kanın erkek eştiliğ var k.i.b hoşçakalın

    YanıtlaSil
  3. slm sürgücü köyüne yakışan tek bir başkan vardı oda şeyğmuz hoca zeynep hn dan daha cok hizmet vere bileceğini düşünüyorumm en azından okumuş ve tahsilli, şeyğmuz by ne yapacağını daha iyi bilir diye düşünüyorum inşallah bu dönem tekrar başkan adayı olur ve kazanır veysi can

    YanıtlaSil
  4. BİZ BEŞ SENE ÖNCE GECEMİZİ GÜNDÜZÜMÜZÜ BİRBİRİNE KATIP ASKERLERİN YAPTIĞI TÜM MÜDAHALELERE RAĞMEN BİZ KENDİMİZ KENDİ BAŞKANIMIZA OY VERDİK. YANLIZ BİZ BU OYUMUZU NİCE UMUTLERLA VERDİK. BİZİM ZEYNEP BAŞKANDAN ÇOK UMUDUMUZ VARDI AMA HAYAL KIRIKLIĞINA UĞRADIK. UMARIM ŞİMDİKİ BAŞKANLIK KOLTUĞUNA OTURACAK ŞAHIS BİZİ HAYAL KIRIKLIĞINA UĞRATMAZ AMA BEN Bİ SÜRGÜCÜLÜ OLRAK SİZE ÖNERECEĞİM ADAYLARIN İÇİNDE DAVUT ŞAHİNDİR BEN İNANIYORUM Kİ BU İŞİNHAKKINI EN İİŞEKİLDE VERECEK ADAY ODUR.HEM MADDİ HEM MANEVİ DİĞER ADAYLARIDA TANIYORUM AMA HEPSİNİN DE NİYETİ ÇIKAR OLDUĞUNA İNANIYORUM.VE ARTIK YETER DİYORUM SİZLER NE ZAMAN GERÇEK YOLU BULACAKSİNİZ UZULUYORUM GERÇEKTEN DE.

    YanıtlaSil
  5. yani simdi bazı arkadaslar yorumlarını yaparken tarafsız olduklarını ima ediyolar ama asıl taraf tutan sizlersiniz bence sürgücü halkı şunu demeli adayımız kim olursa olsun onu desteklemeye hazırız demeli ve inanıyorumki bu defa iyi herkesin sevdiği bi aday çıkar

    YanıtlaSil
  6. Arkadadaslar lutfen kendinize gelin artik yapilan yorumlara baktigimda herkes bir tarafta neden hepimiz ayni safta degiliz ? Lutfen arkadaslar kurtulalim artik bu benim amcam dayim v.s oldu icin oy vermeyelim yasasin ( A )bey ya da ( B ) hanim demeyelim yasasin SURGUCU HALKI yasasin SURGUCU diyelim birlik beraberlik olalim sahsi cikarlarimiz icin koyumuzun gelecegini karartmayalim koyumuze en iyi hizmeti kimin verecegine emin olup ta oy verelim cocuklarimiz kardeslerimizin daha iyi seviyede yetismelerine yardimci olalim ancak bizler sahsi cikarlar dogrultusun da ya da akrabam diyerek oy kullanirsak malesef hic bir yere varamayacagimizi dusunuyorum...

    YanıtlaSil
  7. merhaba surguculu dostlar bayagi bi tartismalarin oldugunu goruyorum ama yapilacak secimlerde herseyin surgucu icin olmasini diliyorum koyumuzun kalkinmasi adina olmasini dilerim insallah surgucu ve surgucu halki icin basarili olacak bir belediye baskani secilir...

    facebook ta uyeligi olan arkadaslarimizi surgcu grubuna davet ediyorum....surgucululer buraya....

    YanıtlaSil
  8. kemal kardeşim sendiyorsunki hizmet yapilmıyor bu şu anlama geliyor sen hiç surgücü denilen yere gitmemişsin veya hut iftira değilse dediklerin o zaman sürgücünde 1.su şebekesi 2.kanalizasyon 3. parketasşları 4.lise 5.belediye binası 6. yol genişleme çalişmaları7.belediyenin önceden un değirmeni olan annemin düneminde un fabrikasına çevrildi bunlar çalışma değilmi kemal kardeşim sen çalışma yok diyosunnnnnnn EKREM ÖNER

    YanıtlaSil
  9. daha önceki bütün seçimler sonunda hayal kırıklığı yaşadık ama şeyhmus süreri de zeyniye öneri de fazla suçlamıyorum.bütün suç köy halkının.çünkü köy halkı isteyeceğini seçimden önce istemeli ve adaylarında çıkıp kazanırsam şu hizmetlerde bulunurum demeli ve köylünün bunlara göre oy kullanmsı lazım.A partisi yada B partisinin kazanması önemli değil.önemli olan köye hizmet edecek kişinin seçilmesi.yoksa seçimden sonra başkan şunu yapmadı bunu yapmadı demeye kimsenin hakkı yok.

    YanıtlaSil
  10. ŞAKİR AYKAL2 Şubat 2009 20:55

    azad sana, katılıyorum basbaya saçmalamış Bu kemal denen arkadaş her halde yayali dünyada yaşıyor?

    YanıtlaSil
  11. slm değerli sürgücü halkı ben sürgücü beldesının bır vatandaşı olarak bu eleştiriyı yapmaya hakkım olduğunu 2009 dtp belediye başkan adayı belirleme çalışmalarında buyuk haksızlıklar yapıldığını duşunuyorum rüşvetler ve daha neler neler ama bunu kanıtlayamadığım için hiç birşey yapamıyorum neyse uzatmayalım m.nımet abicim lütfen bu yazıyı yayınla sürgücü halkı uyansın ben bu goruşlerımı senınle ve tum sürgücülülerle paylaşmak istedım şimdiden teşekurler bıde ben 18 yaşında bır gencım ben fark etmeme rağmen saygıdeğer buyuklerım bu haksızıkları fark etmıyormu

    YanıtlaSil
  12. birbaşkadı benim memleketim

    YanıtlaSil
  13. bence akp alırsa daha hayırlı olur sürcücü için hizmet çoğalır

    YanıtlaSil
  14. bence o yada bu olmuş hiç farketmez, maksad köyün hizmetini iyi yapamak değilmi ne için tartışıyonuz anlamadım burda söz konusu olan süegücü beldesinin halkı onun için yazdıklarınız anlamsız kim olursa olsun yeterki görevini başarıyla yerine getirsin.iyi bir seçim yapacağınıza inanıyorum.yasemin...

    YanıtlaSil
  15. bidahaki seçimde ben gelecem çünkü şimdi hazır deyılım devlete dayılı deyıl hiç bi partiye de sürgücüyü ben kurtaracam ve bötün halk beni yüzde yüz seçer inanın sağ kalırsam o köyün gençleri metrepolere gelmeyecek bük pırojelerımle dünyanın en üstun teknolijiyi getirecem çalışmalarıma bi sene ünce başlamışım sizi seviyorum saygı ve sevgiler

    YanıtlaSil
  16. yerel seçimlerde partiye değil, şahsa bakılmalı

    YanıtlaSil
  17. ben apo 1986_4 askerdim orda çok güzel bir yerdi beni tanıyanlara selam istiyenler bu adreste bulabilirler awde_20@hotmail.com

    YanıtlaSil
  18. parti ile alakalı değil yerel seçim şehmus hocanın köyümüz için hayırlı olacağını düşünüyorum.diğer adayla kıyaslanacak olursa benım oyum eskı baskana en azından neler yapabileceğini tahmın edebiliriz hakkımıza hayırlı kımse onu seçeriz inşallah

    YanıtlaSil
  19. arkadaşlar duygusal olmayalım belediye çalışmamış bence akp olmalı bu sefer

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kürtlerden daha çok oyu varsa buyursun başa gelsin ama paryal rüşvtle değil uraşla çabayla fikri başkanın yaptıgı gibi olmalı uraş ve çabayla

      Sil
  20. seçimle ilgili yorum yazan arkadaşlara baktığımda acaba bunlar awina lımı diye degerli arkadaşlar sizin bulunduğunuz yerler güzel ve rahatınız yerinde olabilir ama awina halkı 1990 sureçlerini yaşamış ve bir çok zorluklardan geçmiş ve hangisinin hayırlı hangisinin hayırsız olduğunu gayet iyi biliyor üncelikle sistem partilerine geçit vermiyecekler bazı arkadaşlar akp alsın diyor o arkadaşlara sunu süylemek istiyorum eger kürt seniz ki üylesiniz utanmalısınız senin akp dediğin senin dilini kültürünü inkar ediyor ya sev ya terket diyor siz ne biçim insan sınız ki hala akp diyorsunuz ayıptır biraz da kendinizi sevin 80 yıldır hep kandırıyorlar bizleri büyle düşünen arkadaşlar galiba akp nin dağıttığı paralar yağlı gelmiş onlara ama onurlu bir mücadele veren dtp nin paraları yok ama bazı insanlar gibi kendi halkına ihanet etmeyen ve her alanda başı dik bir şekilde duran dtp onurlu ve şerefli bir şekilde yoluna devam edecektir bu yorumu yazdığımda seçimler bitmiş sürgücü yü dtp farklı bir şekilde kazanmiştır herbiji awina

    YanıtlaSil
  21. Helal sana arkadaşım senicani gönülden tebrik ediyorum.çok harbi konuştun dediğin gibi akp diyenler akp,nin dağıttığı paralar yağlı geldi ama kusura bakmasınlar kürt halkı satılık değil.öyle olduğunu düşünenler yol orda kimseyi zorla tutmuyoruz.zaten öyle düşünenlerin aramızda işi olmaz.çünki biz kürtler onurlu ve şeefli insanlarız üç kuruş için onurumuzu ayaklar altına alıp satmıyoruz... awina kızı...

    YanıtlaSil
  22. merhaba degerli awin a halkı 11 nisan 2009 tarihinde yorum yazan bayan kardeşimimi kutluyorum ve diyorum gerçekten duygulandım siz degerli awinanın yiğit onurlu kürt bayanları analar ı ve bacılarımız olduktan sonra emin olunki hiç kimseye boyun eğmeyecegiz ve eğmemişiz ben de bir zamanda küydeydim orada baskılara maruz kalıyorduk insanlarımızın ne kadar zor şartlarda yaşadıgını gayet iyi biliyorum ve bu zorlukları yaşamışım bizim dertlerimizi ancak biz biliriz ve şu bir gerçekki hiç bir halk kürtler kadar baskı gürmemiş buna rağmen yine savaşa son vermesini istiyen yinede biziz artık anaların güz yaşlarını istemiyoruz onun için 2009 seçimi bizim için gerçekten önemliydi ve başarılıda olduk bu halk bir avuç satıtılmış insan dişında hepside onurludur ve şereflidir akp nin dağıttığı yardımlar bu halkın malıydı yani onların ceblerinde çıkmıyordu bizim hakımız olanı bize verdiler sosyal devlet gereği budur ama bunu kendi adına kulandılar onlar zanetiki bizleri satın alacak ama yanıldılar halkımız onlara gereken cevabı verdi abla ma şunu süylemek istiyorum akp nin amacı hizmet falan degildi zaten ben diyarbakırdayım ve dtpli beledyeler her hizmeti yapmiş bunu herkes gürüyor akp nin amacı seçimde eger güçlü çıksaydı dünyaya diyecekti kürtlerin temsilcisi benim yani dtp ve hareketin amacını boşa çıkarmaya çalışıyordu yoksa akp hizmet için yapmıyordu daha önce siirt onların elindeydi hep çaldılar halka hiç birşey yapmadılar van aynı çaldılar hizmet yapmadılar akp nin amacı buydu güya müslüman miş allaha şükür hepimiz müslümanız ama onun gibi sahtekar degiliz tayip beyin çocukrı amerika da okuyor her bir çocuğunun masrafı 45 bin dolardır tayib efendi bu paranın nerde geldiğini halka açıklasın 2007 seçimden önce tayip in oğlu üç tirilyon altı yüz milyara gemi aldı ve bu gemiyi alan tayip erdoğanın oğlu bir iş adamın bursuyla amerikada okuyor yani akp zihniyetinde her şey mevcut her türlü hırsızlığı yaparlar onun için insanlarımızdan şunu istiyorum ben öncelikle oyumu kendime verdim ve yattığımda vicdanımın rahatlığıyla yatıyorum ama akp oy verenler acaba vicdanen rahatmı birincisi kendi halkına ihanet ettiler ikincisi yaşanacak ve yaşanmakta olan bu savaşa evet oyu verdiler bu savaşta yaşanacak ölümlere seyerci kaldılar çünkü akp savaş yanlısı bir politika izliyor eger isteseydiler bu savaş bitebilirdi analar bacılar kardeşlerimiz ağlamazdı cigerlerimiz yanmazdı ama gelir gelmez savaş hizlandı kuzey ıraka oparasyon yapıldı akp millet vekileri savaşa evet oyu verdiler bir tek dtp karşı çıktı onurlu bir şekilde savaşa hayır dedi ve akp nin içinde bulunan kürt milletvekileride sırf rahatları bozulmasın diye hiç ses etmediler elerini kaldırrarak savaşı desteklediler şimdi akp ye oy verenlere soruyorum vicdanen rahatmısınız sizin aldığınız bir kaç kuruş insanların ölümlerine evet dediniz vicdanınız sızlamıyormu ölen bu insanların vebali sizlerin boynunuzdadır ve diyorumki sizin gibi yürekli bacılarımız kiz kardeşlerimiz olduktan sonra emin olki biz her zaman yükselecegiz bizler güçlenince bu da barışın yakın oldugunu güsterir serkeftın jıwere her biji awina son bir not degerli site yüneticisi bu yorumları yayınlandığınız için teşekürlerimi sunuyorum
    başarılar diliyorum

    YanıtlaSil
  23. köyümüz süper biz gençler olarak ta görüyoz tartişma yapmayın barışık olun

    YanıtlaSil
  24. hayır arkadaşlar tartışma yaplım yapalımki köyümüzün daha güzel bi hal almasını bu tartişmalrla saglaya biliriz yk durup bakarsak kimsenin bi şey yapacagı olmaz

    YanıtlaSil
  25. slm ben memet osman öztürk bence herşey bizim köyümüz bizim topraklarımız için olsun artık bırakın bu çıkacılık yasantıyı hersey yesıl sürgücü ve kardeslik için o kazamış bu kazanmış fark etmezz hepimiz kardesiz... bay bay

    YanıtlaSil
  26. hekes bizi keriz yerine koyup başakanlık koltuguna oturuyorlar SN. FİKİ ÖKMEN BU VAZİFEFEYİ YAPABİLECEK TEK ŞAHISTIR.

    YanıtlaSil
  27. hepinize hayırlı akşamlar köye lütfen daha fazla hizmet..

    YanıtlaSil
  28. bu msjları yazanların tümü taraf tutarak yazıyolar. çunku tarafsız olsalardı şuanda hakettiğmiz yaşam bizim olurdu. biraz evrensel düşünün kendi kabuğunuzdan çıkın ve dunyaya bakın bırı amcasını savunur diğerı dayısını. bir bakın bakalım geçmişten bugüne neler değişti neler aynı kaldı. hangi sorunların üzerine gidiliyo işi çıkmaza sürükluyoruz hep.bir sürü yoksul insanımız var çalışamayan gençlerimiz var zor durumda olan yaşlılarımız var.istihdam lazım aş lazım ekmek lazım. kim düşünüyo bunları kım bunları yapmaya çalıştı yada çalışıyo bunları düşünmek lazım

    YanıtlaSil
  29. slm arkadaşlar bana bağlıca karakolunun numarası lazım acil lütfen bekliyorummm ???

    YanıtlaSil
  30. ben turgayın babasıyım

    YanıtlaSil
  31. emrah avcı arkadaşlar ben diyorum ki bizim bütün başkanlarıöız güzel şeyler yapmışlar beldemize ve daha cok şeyler yapacaklardır yeterki güvenelim inanalım ve destekliyelim cıkarcı ve hayin olmayalım ve kim olursa olsun dtp den adaysa ona oylarımızı verelim hepini sevgi ve saygıyla selamlıyorum

    YanıtlaSil
  32. O YASTIK ALTINDAKİ PARALARINI ÇIKARSINLAR DOGRU DÜRÜST TRANSİT ALSINLAR,ALLAH TAN KORKSUNLAR İNSANLARDAN DEGİL HESABI ONA GÖRE YAPSINLAR

    YanıtlaSil
  33. slm arkadaşlar bun secim olursa sürgücüde oykulanma sayın fikri başkan sayesinde çümkü hiç hiç hizmetyok bide diyer başkanı gürdük zeyniye başkanı gürdük o bir ürnekti yanliş onlamayın bin taraf tükmuyorum sürgücü de kalmıyorum sadece seçimlerde gelip oykulanıyorum hizmet yapana oyverin saygılarımla

    YanıtlaSil
  34. arkaşim sn fikri başkan neyapmişki yaşayanlardan dolayı istifaya davet ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fikri başkan senin sözünle başkalığa gelmedi senin sözünlede inmez köy halkı gayet memnun sayın fikri başkanımızdan.

      Sil
  35. mardin merkezde bile bulunmayan koskoca parkı,taziye evi,altyapı çalışmaları,yollar,sağlık ocağı,okulve daha niceleri bugüne kadar hangi başkan bu imkanları sürgücü halkına sağlayabildi ?

    YanıtlaSil
  36. sayın fikri başkanın birşey yapmadığını söyleyenler ; mardinde bile eşi bulunmayan koskoca parkı nasıl görmezden gelirsiniz ya okul,sağlık ocağı,altyapı çalışmaları pekiya bugüne kadar başkan kişiler bu köye ne tür yarar sağladı ?

    YanıtlaSil

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. www.surgucum.com