13 Kasım 2007

KALKINMA EĞİTİMLE BAŞLAR...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Yıllardan beri eğitime destek amacıyla farklı kampanyalar düzenlenmiştir. Faydalı olmuşmudur diye soracak olursak Tabiî ki Faydalı Olmuştur. Ancak eğitim uzun süreli bir dönem gerektiren bir süreç olduğundan samimice yapılan yardımlar samimiyetini sürdürememiştir. Son zamanlarda ülke geneli yapılan yaygın kampanyalardan biri olan ‘Hadi Kızlar Okula' kampanyası gönüllü ve duyarlı insanların ortaya koyduğu takdire şayan bir emeğin ürünü olup, ancak kızlarımızın okula başlamasının önemli olması kadar, devamı içinde aynı olmalı. Maalesef okula başlayan kızlarımızın bir kısmının eğitimine devam edememiştir. Sebeplerine bakıldığında maddi sıkıntılar, olanaklar, ailenin eğitim düzeyi gibi daha bir çok neden sıralanabilir. Yinede bu kampanyada emeği geçen herkesin varlığına sağlık.

Gelelim bizim kampanyaya Biz OSGİAD olarak eğitimin aileden başladığını düşünüyoruz. Sağlıklı eğitimli aileler ve bireyler yetiştirilmediği sürece toplumsal kalkınmanın ve bilgi toplumuna geçişin mümkün olamayacağı açıktır. Yakın bir zaman da hayata geçirmeyi düşündüğümüz bir eğitim projemiz var. Eğitime aile içi eğitimle başlayıp bireylere doğru inmeyi düşünüyoruz. Bünyesinde Dershane ve kütüphaneden oluşan iki birimi içinde bulunduracak eğitim kurumları olan OSEM (Osgiad Eğitim Merkezleri) adında Diyarbakır';ın eğitim ve gelir seviyesi düşük olan mahallelerde başlayarak yurt geneline yaymayı düşünüyoruz. Bu tür merkezlerde amaç; Aile içinde toplumun örf adetlerinden gelen geleneksel ve insani standartlarda manevi yaşam düzeyini oluşturmak. Aileyi toplumla entegreli bir şekilde yaşaması için diyaloğ yolu geliştirerek daha iyi yerlere getirmektir. Eğitimin önemini aile reislerine benimsetirsek, ailede bireylerine eğitimi aşılayarak eğitim kurumlarından uzak tutamazlar. Bu projede Diyarbakır'; da belirlenen birkaç mahallede, kütüphane ilköğretim düzeyi ve lise düzeyinde dershane, sosyal ve kültürel ilişkiler üzerine dersler verilecek. Eğitimciler tamamen gönüllü olacak. Belirli mahallelerde atıl durumda olan Devlet binaları ve demirbaşları kullanmayı düşünmekteyiz. Rutin giderlerin karşılanması için ulusal ve uluslar arası fonlardan faydalanmak üzere başvuruda bulunulacak. Sivil Toplum örgütleri ve halkın bu projeye katılımı sağlanılacak.

Bu anlattıklarım taslak aşamasında olan projenin bir kısmı detaylı bilgi yakında basın vasıtasıyla açıklanacaktır. Bu projeyi önemsiyoruz ve önemsenmesini istiyoruz. Çünkü güçlü olmak istiyorsak, eğitimli toplumlarla ilişki kurmak istiyorsak her anlamda donanımlı olmalıyız, bunların başında da eğitim gelmektedir. Çok zaman kaybetmiş olsak ta yeteri kadar zamanımızın olduğunu düşünüyorum. Kısaca kalkınmak istiyorsak eğitimle mümkün olacağını bilmemiz gerekir...;

Şükrü ADANIR
OSGİAD Genel Sekreteri
08.11.2006

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum