11 Şubat 2009

TEKNİK LİSELERE AĞIRLIK VERİLECEK

http://www.habermardin.com/haber_uploads/1160_maxi.JPG

Mardin’de Okulu bulunmayan yerleşim birimi kalmadı. Milli Eğitim Müdürü Hasan Dal, göç alan yerleşim birimlerinde okullaşmayı yoğunlaştıracaklarını söyledi.

İl genelinde okulu olmayan yerleşim biriminin kalmadığını ifade eden Milli Eğitim Müdürü Hasan Dal, küçük yerleşim birimlerinde mevcut okullarla eğitim hizmetlerini yürüteceklerini söyledi. Gelişmiş ve göç alan yerleşim birimlerinde okullaşma oranını arttıracaklarını söyleyen Dal “ On öğrenci üzerindeki tüm yerleşim birimlerinde okul binamız mevcuttur.

10 ÖĞRENCİ ÜZERİNDEKİ TÜM YERLEŞİM BİRİMLERİNDE OKUL MEVCUT.

DAL “ EĞİTİM SEVİYESİNİN YÜKSELTİLMESİ İÇİN TEKNİK LİSELERE YÖNELMEMİZ GEREKİYOR.

Göç veren yerleşim birimlerinde mevcut okullarla eğitim hizmetlerimizi sürdürmeye çalışacağız. Göç alan yerleşim birimlerinde ise çok sınıflı ve modern projeli okullaşmaya gidiyoruz. Eğitim kalitesini arttırmak için tüm imkânlarımızı seferber edeceğiz. Okullaşma göç alan yerleşim birimlerinde yoğunlaşacaktır” dedi

TEKNİK LİSELERE İHTİYAÇ VAR

Gelişmiş ülkelerde teknik Anadolu liselerinin çoğunlukta olduğuna dikkat çeken Milli Eğitim Müdürü Dal, Mardin’de normal liselerin yüzde altmış olduğunu söyledi. Gelişmiş ülkelerde teknik liselerin yüzde seksen oranında olduğuna dikkat çeken Dal “ Eğitim seviyesinin yükseltilmesi için teknik liselere yönelmemiz gerekiyor. Valimizin bu konuda talimatı var. İlimizde bundan sonra normal lise yapımını geri plana atacağız. Anadolu Teknik, Anadolu Meslek Teknik, Anadolu Teknik Öğretmen ve Anadolu Fen Lise yapımlarına ağırlık vereceğiz. Çağdaş anlamda donanımlı, eğitim normlarına uygun liselerle hedeflediğimiz başarıyı yakalayacağımıza inanıyorum.” Şeklinde konuştu.

Milli Eğitim Müdürü Hasan Dal il genelinde, ilköğretimde 661 ortaöğretimde ise 52 okul olmak üzere toplam 726 okulun bulunduğunu, okullarda 190 bin 113 öğrencinin eğitim gördüğünü sözlerine ekledi.

www.habermardin.com


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum