11 Eylül 2009

Mardin'in SBS Başarısı Masaya Yatırıldı

Eğitim sıralamasında Türkiye genelinde son sıralarda bulunan Mardin’de Lise ve İlköğretim Okulu müdürleri ile toplantı yapan Vali Yardımcısı Yavuz Selim Süzer, son sıraların Mardin'e yakışmadığını belirterek okul müdürlerine büyük sorumluluk düştüğünü ifade etti.

Eğitim sezonu öncesi Milli Eğitim Müdürü Hasan Dal’la birlikte Öğretmenevi Toplantı Salonunda ilköğretim ve lise müdürleri ile bir toplantı düzenleyen Vali Yardımcısı Yavuz Selim Süzer, okullardaki başarı oranını yükseltmenin müdürün çalışmalarına bağlı olduğunu söyledi.

Toplantıda ÖSS ve SBS sıralamasında Mardin’in hak etmediği bir yerde olduğunu dikkat çeken Süzer, “Okullarımızdaki başarıyı artırmanın yolu sizin azminize bağlı. Öğrencileri geleceğe hazırlayan öğretmenleri motive ederek onları öğrencilerle daha çok ilgilenmeleri yönünde teşvik etmeniz gerekiyor. Öğretmenlerimiz ders zili bitti benim de görevim bitti mantığı ile hareket etmemiz lazım. Öğretmenlik kutsal bir meslek olduğu kadar bir gönül işidir de. Hem sizler hem de öğretmenlerimiz aldığınız maaşın hakkını vermek için zaman mevhumu gözetmeksizin öğrencilerimizin sorunlarına çözüm bulmaya ve onları geleceğe hazırlayın.”dedi.

Hedeflerinin Mardin’i eğitim alanında yüzde yüz başarıya ulaştırmak, ilköğretimde en üst seviyeye çıkartmak ortaöğretim de ise; ilimizi orta sıralara taşımak olduğunu anlatan Süzer, “Bu hedefimiz sadece bu yıl içindir, Diğer yıllarda ise daha üst seviyelere çıkmak için çalışmalarımıza hız vereceğiz. Eğitim kalitesini artırmak sadece bir bina yapmakla olmaz. Fiziki ortamları yaratmak gelecek yıllara hazırlık yapmak gerekir. Ellerimizdeki imkanları en iyi şekilde kullanarak çocuklarımızı geleceğe hazırlayacağız. Öğretmen ihtiyacımızı Milli Eğitim Bakanlığına ilettik. Önümüzdeki süreçte ataması yapılacak öğretmenlerin büyük kısmı bizim buraya atamasının yapılmasını bekliyoruz.”diye konuştu.

Eğitim seviyesini artırmanın yollardan birinin de öğrencilerle birebir ilgilenmek olduğunun altını çizen Süzer konuşmasını şu şekilde sürdürdü:

“Sayın Valimizin destekleri ile bütün okullarımıza 100 Temel Eser’den oluşan kitapları gönderdik. Öğrencilerimize ayda bir kitap okuma zorunluluğu getirerek kitaplarla düşünme hazinelerini artırmamız lazım. Yine her öğrencimiz en az ayda bir şiir ve tekerleme öğrenerek erken yaştan edebiyatla ufuklarını genişletmemiz gerekir.”

Toplantı sonunda SBS sonuçlarına göre Mardin'de ilk üçe giren Safiye-Beşir Atak İlköğretim Okulu, Mardin TOKİ İlköğretim Okulu ve Hikmet Uluğbay İlköğretim okulunun başarılarını tebrik eden Vali Yardımcısı Yavuz Selim Süzer bu okulların müdürlerine söz vererek onlardan başarılarını nasıl elde ettiklerini anlatmalarını istedi.
Safiye-Beşir Atak ilköğretim Okulu Müdürü, Hikmet Uluğbay İlköğretim Okulu Müdürü Bedo BAL ve Mardin TOKİ İlköğretim Okulu Müdürü Murat BAĞIŞ söz alarak başarılarını nasıl elde ettiklerini ve okul uygulamalarını anlattılar.
Toplantı Mardin'in başarı seviyesinin yükseltilmesi temennileriyle sona erdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum