8 Kasım 2008

Numaranızı taşımaya hazır mısınız?



Yarından itibaren isteyen herkes mevcut numarasını değiştirmeden kendine en uygun operatörün tarifesini seçebilecek.Peki bu işlem nasıl gerçekleşecek? Numara taşırken nelere dikkat edilmeli?

9 Kasım Pazar günü başlayacak uygulama ile isteyen herkes mevcut numarasını değiştirmeden kendine uygun olduğuna inandığı operatörün isteği tarifesine geçebilecek.

Numaranızı taşırken en doğru seçimi yaparak en uygun fiyattan konuşabilmek için öncellikle bazı temel noktalara dikkat etmek gerekiyor.

İlk etapta mevcut operatörünüze aylık ne kadar ödeme yaptığınız ile diğer operatörlerin size önerdiği fiyatları karşılaştırmak gerekiyor. Aslında bunun da öncesinde yapılması gereken, mevcut operatörünüzün tarifeleri içinde size en uygun olanını bulmak. Doğru tarifeye geçtiğinizde faturanızı yarı yarıya azaltmanız mümkün olabiliyor. Şu soruları yanıtlamanız, hangi tarifeyi seçeceğiniz konusunda aydınlatıcı olabilir.

- Ayda ortalama kaç dakika telefonla konuşuyorsunuz?
- Sadece bir kişiyle mi, yoksa bir grupla mı daha sıklıkla konuşuyorsunuz?
- Aradığınız kişiler daha çok kendi operatörünüzde mi, yoksa diğer operatörlerden de kişilerle mi konuşuyorsunuz.
- Ne kadar sıklıklı SMS, MMS ve diğer katma değerli servisleri (finans hizmetleri, harita ve bilgi servisleri, internet, wap gibi operatörlerin sağladığı diğer hizmetler) kullanıyorsunuz?
- Yurtdışıyla konuşuyor musunuz?
- Cepten sabit hatları arıyor musunuz?

Bu sorulara vereceğiniz yanıtları mevcut operatörünüze sorduğunuzda sizin için en uygun tarifeyi bulmanız mümkün. Kendi operatörünüzde kendinize uygun tarifeyi bulduktan sonra, diğer operatörlerin benzer tarifelerini sorgulamak gerekiyor. Aldığınız yanıtlar fiyat açısından sizi daha fazla doyuruyorsa operatörünüzü değiştirmenizde yarar var.

Numaramı nasıl taşıyacağım?

1.Abone, kimlik fotokopisi ile bir alıcı şebekeye şahsen başvuruyor ve başvuru esnasında taşıma talep formu, abonelik sözleşmesi doldurularak, müşteri tarafından imzalanıyor. 2.Abone yeni SIM kartını alırken, alıcı şebeke, talebi Merkezi Referans Veri Tabanına iletiyor. Verici şebekenin abone bilgilerini kontrol ediyor. 3.Merkezi Referans Veri tabanı, talebi diğer operatöre gönderiyor. Diğer operatör gelen bilgilerle, kendi sistemindeki bilgileri kontrol ederek, "onay" veya "ret" veriyor. 4.Aboneye transfer saati ve mesajı ile ilgili bir mesaj gönderiliyor. Onay verilmesi durumunda, alıcı şebeke sistemine bilgi ulaşıyor ve müşterinin mevcut numarasına SMS ile taşıma tarih ve saat bilgileri iletiliyor. 5.Yeni SIM kart telefona takılıyor. Geçiş sürecinde iletişimin kısa bir süre kesilebileceği uyarısında bulunuluyor.

* Bu süreçte kesinti ya da sorun yaşandığında ben abone olarak kim ile muhatap olacağım?
Numarayı taşımak istediğiniz operatör, taşıma sürecindeki doğrudan muhatabınız olacak. Herhangi bir sorun olduğunda yeni operatörünüz ile irtibata geçmeniz gerekecek.

* Numara taşımak istediğimde mevcut operatörümden kazandığım dakikalar ne olacak?
Operatör değiştirdiğinizde eski operatörünüzden aldığınız dakika ve katma değerli servisleri yeni operatörünüze taşımak mümkün olmayacak.

* Eski operatörüne borcu olanların durumu ne olacak?
Mevcut durumda cep telefonu operatörleri zaten borçlu aboneler için hukuki prosedür uyguluyor. Aynı süreç burada da yaşanacak. Borçlu olsanız da numaranızı yeni operatörünüze taşımanız mümkün. Ancak, eski operatörünüze olan borcunuz ile ilgili hukuki süreç devam ediyor olacak.

* Numara taşınmasında herhangi bir ücret alınacak mı?
Numara taşımada herhangi bir ücretlendirme olmayacak. Diğer ülkelerde uygulanan bu yöntem, Türkiye'de uygulanmayacak.

* Aradığım numaranın kendi operatörümde olup olmadığını nasıl anlayabilirim?
Numara taşıma sonrası oluşacak en önemli noktalardan bir tanesi bu. Çünkü numarasını taşımış bir kişiyi aradığınızda numarasının ön kodu sizinle aynı olduğu için aynı operatörü aradığınızı düşünebilir, ancak farklı operatördeyse kabarık faturalarla karşılaşabilirsiniz. Bu nedenle aradığınız numara bağlanmadan önce farklı operatörü aradığınızı işaret eden bir sinyal sesi duyacaksınız. Bu sinyal sesini duyduğunuzda farklı bir operatörü aradığınızı ve konuşmanızın bu operatöre göre fiyatlandırıldığını bileceksiniz.

* Numaramı taşıdığım operatörden memnun kalmazsam ne olacak?
Bu durumda aynı şekilde bir başka operatöre geçmeniz ya da eski operatörünüze dönmeniz mümkün. Yurtdışında numara taşınabilirliğinin uygulandığı bazı ülkelerde abone başına birden fazla kez numara taşındığı görülüyor.

KURUMSAL ABONELER İÇİN SÜREÇ NASIL İŞLİYOR?
Numaralarını taşımaya karar veren kurum, operatörün müşteri hizmetlerini, kurumsal kanal bayisini veya kurumsal satış yöneticisini arayarak, şirket numaralarını taşımak istediğini belirtiyor. Söz konusu yönetici, kurum yetkilileri ile randevulaşarak, bu kişiler tarafından doldurulan talep formunu ve abonelik evraklarını teslim alıyor ve şirket numaralarının taşınma talebi, diğer operatöre iletiliyor. Diğer operatörün, şirket bilgilerini kontrol edip geçiş onayını vermesinin ardından şirkete, numarasını taşıdığı operatörden hizmet almaya başlayacağı zaman bildiriliyor. Şirket elemanları, belirtilen tarih ve saatte yeni SIM kartlarını cep telefonlarına takarak, hizmet almaya başlıyorlar. Ayrıca, aynı anda birden fazla sayıda hat için veya kurumsal hatlar için toplu başvuru yapılabiliyor.

Gazeteport.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum