13 Şubat 2009

Öğretmen Atamalarında Zamanlama hatası

http://www.mardinlife.com/haberler/resimler/muratbuyuk.jpg
Öğretmen atamalarındaki hatalı zamanlama ve bu hatalı zamanlama sonucu yaşanan ciddi sorunlara değineceğim, asıl konuya geçmeden önce bir hususun altını çizmek istiyorum. Son yıllarda Milli Eğitim alanında yapılan çalışma, proje ve yenilikler hız kesmeden devam ediyor.

Okullaşma oranının arttırılması için geliştirilen Yetiştirici sınıf, Ana kız okuldayız projeleri, ders kitaplarının bütün kademedeki okullarda ücretsiz dağıtılması, eğitime ayrılan payların arttırılması, Bütün ülkedeki öğrencilerin tanışmasını ve kaynaşmasını sağlamak üzere hazırlanan Gönül Köprüsü Projesi ve benzeri gelişmelere hepimiz şahit oluyoruz.

Bu kadar çalışma, yenileşme, üretme ve hareketliliğe rağmen Milli Eğitim yetkilileri tarafından bir türlü çözülemeyen bir yara var. Bu yara da Öğretmen atamalarının ve farklı nedenlere dayalı olarak gerçekleştirilen yer değiştirme işlemlerinin zamanlamasıdır. Bildiğiniz üzere okulların kapalı kaldığı yaz aylarında değil de dönem içerisinde eğitim öğretimin devam ettiği zamanlarda öğretmen atamaları ve yer değiştirme işlemleri yapılmaktadır. Bu durum da sorunu çözmek yerine bütün okullarını düzenlerinin bozulmasını ve öğrencilerin ansızın öğretmen değiştirmeden dolayı psikolojik yaşamasına neden oluyor.

Yine böyle zamansız bir öğretmen alımının arifesinde bulunuyoruz.

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından Şubat ayı içerisinde sekiz bin öğretmen alımı yapılacak. Bu hafta başvurular alınacak önümüzdeki hafta da atamalar gerçekleştirecek. İlk bakışta çok sevindirici bir durum gibi görünen bu öğretmen alımları farklı açılardan bakıldığında aslında ciddi olumsuzlukları ve sorunları da içinde barındırıyor.

Zamansız atamalar zarar veriyor…

Öncelikle şunu içtenlikle belirtmeliyim ki dönem ortasında yapılan bu atamaların mantığını anlamakta hakikaten ben zorlanıyorum. Eğitim camiasının hem öğretmenlik yapmış, hem idarecilik yapmış hem de öğrenci velisi olan benim bu konudaki düşünce, tereddüt ve gözlemlerim aktarmak istiyorum. Eğitim dönemi içinde yapılan bu atamaların istenen rahatlatmayı sağlamadığı bilakis bazı sıkıntılara da yol açtığını söylemem gerekiyor.

Madem öğretmen alınacak bu alımların sene içerisinde taksit taksit yapılmasının kime ne faydası var. Sınıfların o döneme kadar öğretmensiz kalması ya da ücretli ve geçici öğretmenlerle eğitimin sürdürülmesi eğitim kalitesini ciddi anlamda sıkıntıya sokmakta. Ücretli öğretmenler her an gideceğim türünden endişelerle sınıflarını sahiplenmemekte, öğrenciler de günlük ücretlerle çalıştırılan öğretmenlerden hem eğitim açısından, hem davranış açısından hem sosyal gelişim açısından yeterli kazanımları alamamaktadırlar.

Eğitim boyutunun yanında özellikle okul öncesi ilköğretim birinci kademe öğrencilerinin dönem içerisinde ansızın öğretmen değiştirmesi olumsuz olarak etkilenmelerine sebep olmaktadır. Sabah uyanıp okula gittiğinde karşısında alışmış ve benimsemiş olduğu öğretmenin yerinde hiç tanımadığı bir öğretmeni gören öğrencinin kendini toparlaması ve yeni öğretmenini kabullenmesi zaman alabilmektedir.

Bütün işlemler yaz tatilinde yapılmalı…

Gelin görün ki bütün bu sorunların bir düzenlemeyle çözülebilmesi mümkün. Bir karar alınıp bütün öğretmen işlemlerinin eğitim öğretimi aksatmayacak ve etkilemeyecek bir zamanda yapılıp sonuçlandırılması durumunda herkes rahatlayacaktır diye düşünüyorum. Bunun için en uygun zaman da tabiî ki bütün öğrencilerin tatilde olduğu Temmuz ve Ağustos aylarıdır. Bu dönemlerde başvurular alınır, değerlendirmeler yapılır, ihtiyacı olan yerler belirlenir, atama ve yer değiştirmeler yapılır. Bunlar yapıldıktan sonra da sene içerisinde çok hayati bir durum söz konusu olmadığı müddetçe de hiçbir öğretmenin yeri değiştirilmemelidir.

Yaz tatili olarak adlandırdığımız bu dönem içerisinde bütün atama, yer değiştirme ve benzeri iş ve işlemlerin bitirilmesi dolayısıyla okulun açıldığı ilk gün bütün öğretmenlerin okullarında öğrencilerinin yanında eğitim öğretime başlaması daha akıl kârı olmaz mı acaba? Yaz ayı içerisinde bir takvim belirlenip okullar açılmadan işlemlerin bu takvime göre yapılması çok mu zor gerçekten. İnanın hiç zor değil. Umarım bu yazımız dikkate alınır ve bugünden itibaren bu sorun çözülür.

Haftaya görüşmek dileğiyle.
www.mardinlife.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum