15 Mart 2009

CHP Lideri Baykal: “‘Nevruz kabus değil, bayram olsun”

CHP Genel Başkanı Deniz Baykal, Başbakan’ın kendisine 'Sivas'tan öteye gidemezseniz' eleştirisine Mardin’e gelerek “Ben milletin dertleriyle meşgulüm, horoz dövüşü ile işim olmaz. ‘Televizyona çıkalım’ dedim, kabul etmedi. ‘Meydana gel’ dedi, işte meydan işte Mardin.”dedi.
http://www.haberturk.com/2009/03/14/resim/baykalnevruzman.jpg
Nezir Güneş / Ekrem Arslan

CHP Genel Başkanı Deniz Baykal, Başbakan’ın kendisine 'Sivas'tan öteye gidemezseniz' eleştirisine Mardin’e gelerek “Ben milletin dertleriyle meşgulüm, horoz dövüşü ile işim olmaz. ‘Televizyona çıkalım’ dedim, kabul etmedi. ‘Meydana gel’ dedi, işte meydan işte Mardin.”dedi.

Platforma Kürtçe anons edilerek çağrılan CHP lideri Deniz Baykal, Adıyaman’dan sonra Güneydoğu’daki ikinci mitingini Mardin’de yaptı.

Mardin’de partisinin Cumhuriyet Meydanında düzenlediği mitinge katılan Baykal, TBMM’den derhal toplanarak Nevruz ve 1 Mayıs’ın resmi tatil olmasına yönelik teklifleri kanunlaştırmasını ve bu yılki Nevruz’un resmi bayram olarak kutlanmasını istedi. Nevruz ve 1 Mayıs’ın artık kabul değil gerçek anlamda bayram günleri olması gerektiğini vurgulayan Baykal, vatandaşlardan da bu konuda duyarlı olmaları gerektiğini söyledi.

Puşi ve Mardinspor atkısı ile yaptığı konuşmasında Mardin’in çok önemli bir inanç ve kültür merkezi olduğuna dikkat çekerek sözlerine başlayan Baykal, bu anlamda kentin dünyaya örnek olduğunu vurguladı. Mardin’deki vatandaşların yaşanan sorunlar nedeniyle mutsuz olduklarını belirten Baykal, hükümetin ekonomik kriz nedeniyle ortaya koyduğu yeni paketi 6 ay önce dillendirdiklerini savundu. Baykal, “Ben işsizliğe 7 çare saydım. Başbakan, ‘senin aklına ihtiyacımız yok’ dedi. Ben de ağzının payını verdim. Şimdi gazeteler ‘Baykal’ın önerilerinin bazılarını uygulayacak’ diyor. Biz Eylül’de söyledik, Martta yaptılar” dedi.

“İşsizliğin yanında yolsuzlukta var”

Ülkede işsizlik ve yoksulluğun yanı sıra yolsuzluk da olduğunu belirten Baykal, sözü yine Deniz Feneri davasına getirdi. Baykal, “Mevzuata uygun yolsuzluk yapıyorlar. Hırsızlığın bile bir adabı vardır. Hırsızlık yaparken, milletin dinini imanını kullanıyorlar. Çekin elinizi artık dinin, imanın, kitabın üzerinden. Sevgili Mardinliler, seçimlerde vereceğiniz her oy Deniz Feneri sahtekarlığına destek verip vermeme anlamına gelecektir.” diye konuştu. Meydandakilerin ‘başbakan istifa’ sloganlarına “Başbakanın istifa etmemi mümkün değil. Onun icabına siz bakacaksınız” diye karşılık veren Deniz Baykal, Başbakan’a yolsuzlukların çaresini de anlatmaya hazır olduğunu belirtti ve bunun için öncelikle dokunulmazlıkların kalkmasının gerektiğini anlattı. Baykal, şunları söyledi: “Başbakan baha şahsen saldırıyor. Yatarken aklında Deniz üm, horoz dövüşü Baykal, kalkarken Deniz Baykal. Gecesi gündüzü Baykal. Bana hakaret ederek işi horoz dövüşüne çekmek istiyor. Ben milletin dertleriyle meşgulüm, horoz dövüşü ile işim olmaz. ‘Televizyona çıkalım’ dedim, kabul etmedi. ‘Meydana gel’ dedi, işte meydan işte Mardin. Şimdi de ‘gel sana eskort verelim’ diyor. Eskortla dalaşmayı sevmem. Normal bir insan olarak hayatımı yaşıyorum; Mardin’e gelirken anamın babamın evine gelir gibi elimi kolumu sallayarak geldim. Halktan korkum yok, çünkü haram yemedim.”

‘Nevruz kabus değil, bayram olsun’

CHP lideri, konuşmasının son bölümünde TBMM’ye verdikleri Nevruz ve 1 Mayıs’ın resmi bayram olmasına yönelik teklifin en kısa zamanda kanunlaşması gerektiğini söyledi. Bu iki günün artık kabul olmalarını ve gerçek anlamda bayram olarak kutlanmasını istediklerini belirten Baykal, sözlerini şöyle sürdürdü: “Nevruz geliyor. Her nevruz kabus gibi karşılanıyor, kavga çatışma oluyor. Bazen ölenler oluyor. Arkasından 1 Mayıs geliyor. Yine sokağa çıkma yasağı, çatışmalar, bombalar, dövülenler.. Perişanlık, kabus… Nevruz bir mutluluk, şenlik günüdür. Niye kabus haline getirelim? Niye devletle milleti karşı karşıya getirelim? Bir kanun teklifi verdik. ‘Nevruz ve 1 Mayıs resmi tatil günü olarak kutlansın’ dedik. Nevruzu herkes kutluyor. Biz teklif verdik, günler geçti hala kıpırdamıyorlar. Meclis resmi tatil değil, çalışmalara ara verilmiş. Hemen toplanalım, karar verelim, çözelim bu işi. Şimdi kabul etsek, hemen yarın çözülür. Millete Nevruz ve 1 Mayıs müjdesi veririz. Aklınızı başınıza alın, derhal bunu çözün. Nevruz’unuzu şimdiden kutluyorum. Nevruz’da kimsenin burnu kanamasın.”

Baykal için Kürtçe anons yapıldı

Meydanda CHP bayraklarının yanı sıra Türk Bayrakları dikkat çekerken, mitinge katılanlar arasında çok az sayıda kadın partilinin yer alması dikkat çekti. "Serok Baykal" sloganları eşliğinde miting sunucusu Baykal’ı meydandakilere Kürtçe olarak “Hoş geldin, nasılsın, başımızın, gözümüzün üzerinde yerin var.” ifadeleriyle takdim etti.


www.mardinlife.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum