11 Haziran 2009

İsrafı Önleme Toplantısı Yapıldı..

http://www.mardin.gov.tr/haber/resim/israfionleme.gif
Mardin Valiliği işbirliğiyle Türkiye İsrafı Önleme Vakfı tarafından “İsrafı Önleme” ve “Altı Sigma Yönetim Yaklaşımı” konulu panel Atatürk Kültür Merkezi toplantı salonunda yapıldı.

Yapılan toplantıya; Vali Hasan Duruer, Belediye Başkanı M. Beşir Ayanoğlu, Emniyet Müdürü Serdar Meriç, Müftü Mehmet Kızılkaya, Vali Yardımcıları Yavuz Selim Süzer ve A. Ferhat Özen, Murat Girgin, İlçe Kaymakamları, Konuşmacı olarak TİSVA Başkanı Prof Dr. Aziz Akgül ve İzmit Seka Devlet Hastanesi Başhekimi Dr. Fetin Rüştü Yılmaz, birçok Kurum Müdürleri ve çok sayıda davetli katıldı.

Kamu kaynaklarının mali disiplin içinde etkin kullanımının büyük önem taşıdığına, gereksiz harcamaların ve israfın önüne geçilmesine dikkat çeken Vali Hasan Duruer ; aynı hizmeti daha az harcama yaparak sağlamak ve daha fazla üretim yapmak gerekir. Mevcut kaynakları kullanarak kamu hizmetlerinin kalitesinin artırılması ve vatandaşın hayatının kolaylaştırılması hedeflenmelidir. Gereksiz, amaçsız ve yararsız yere mal, emek, zaman ve kaynak harcanmamalıdır.”dedi.

İsrafın önlenmesi ve üretimin artırılması için çalışılırken, amaçsız ve yararsız harcamaya yol açan faktörlerle mücadele edilmesi herkesin görevi olduğunu belirten TİSVA Başkanı prof Dr. Aziz Akgül; İsrafla mücadele vatandaşlarımızın faydasına olan erdemli bir davranıştır. Çünkü ülkemizin kaynakları tüm insanlarımızın ortak malıdır. Ülkemizin karşılaştığı ekonomik ve sosyal sorunlar, yönetim politikalarından kaynaklanan israfın bir sonucudur. Günlük hayatın her safhasında kaynaklar kullanılırken, azami tasarrufun sağlanması yanında, çevrenin bozulmasının engellenmesi, israfı önlemenin toplumdaki her bireyin görevi olduğu bilincinin geliştirilmesi, kamu açıklarının azaltılması, vatandaşlarımızın vergilerinin israf edilmemesi ancak, toplumda israfı önleme bilinci ve sorumluluğunun geliştirilmesiyle mümkün olabilecektir.

İsrafı Önlemekte uygulanan Hizmet Standartları, Altı Sıgma ve 80/20 prensiplerine dikkat çeken Akgül; Vatandaşların Kamu Kurumuna olan güvenleri bıktırıcı ve anlamsız bürokrasi sebebiyle azalmaması gerekir. Vatandaşların devletten istedikleri; kendilerini dinlemesini, kaliteli hizmet, doğru ve hızlı yapılması, bilgi ve güvenilir kişiler ile muhatap olunması ve işlerin bir yerden yapılmasıdır. Vatandaşlara daima ne istediklerini nazik ve saygılı bir şekilde soran, söylediklerine itibar eden ve hizmet standartlarını esas alan 80/20 prensibi ve altı sıgma hizmetleri uygulanmalıdır” dedi.

Bir milyon işlemde en fazla üç hatayı hedefleyen ve bir yönetim metodolojisi olan “Altı Sıgma”yı anlatan İzmit Seka Devlet Hastanesi Başhekimi Dr. Fetin Rüştü Yılmaz; “Altı Sigma, kusur ve hataları en aza indirebilmek ve sıfır hataya yakın kalite düzeyini gerçekleştirebilmek için kurumların dikkatle uygulaması gereken, tüm dünyada geçerliliği defalarca kanıtlanmış bir yaklaşımdır. Bu bir eğitim proğramı değildir. Bir yaşam şekli, olaylara, sorunlara, fırsatlara, yeni bir bakış şeklidir bir yönetim şeklidir. Bu nedenle Kamuda mutlaka sonuç odaklı sıfır hataya dayalı altı sigma yönetim anlayışı esas alınmalıdır” dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum