31 Temmuz 2009

Hasan Dal: “Eğitimde bir başarısızlık varsa bu benim başarısızlığımdır.”

Türkiye geneli ÖSS sıralamasında sondan üçüncü olan Mardin’de İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Dal’ın yaptığı açıklamasında “Eğitimde bir başarısızlık varsa bu benim başarısızlığımdır.”dedi.

2008-2009 eğitim ve öğretim sezonunu rekor öğretmen açığı ile kapatan ve ÖSS Sıralamasında Türkiye geneli sondan üçüncü olan Mardin’de İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nü bu yıl da zorlu bir dönem bekliyor. Mardin'de, yeni eğitim öğretim yılında öğretmen açığı 2 bin 800, derslik ihtiyacı ise 2 bin 400 olarak açıklandı.

Bakanlıktan 2 bin 800 öğretmen talebinde bulunan İl Müdürlüğü, en çok Türkçe, Matematik ve Bilgisayar branşlarında açık bulunduğunu bildirdi. Öğretmen açığını kapatmak için Milli Eğitim Bakanlığı ile görüşmelerinin devam ettiğini belirten İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Dal, Milli Eğitim Camiasındaki birlik ve beraberliğin olmamasından yakındı. Eğitimdeki başarısızlığın bir anlamda kendi başarısızlıkları olduğu için de kendilerini özeleştiriden geçirdiklerini ifade eden Dal, “İdareciler olarak eğitimde başarıyı sağlayamamışsak bundan bir anlamda biz de sorumluyuz. Burada bir başarısızlık varsa bu benim de başarısızlığımdır. Kendi kurumumdaki beş şube müdürünü bile bir araya getiremedim. Bugün kendi kurumumda bile birlik ve beraberliği sağlama başarısını göstermemişsem eğitimdeki başarıyı nasıl sağlayacağım.”şeklinde veryansın etti.

Eğitimin Mardin için sıkıntılı bir dönemden geçtiğini anlatan Dal, son dönemlerde yapılan olumlu katılımlarla beraber derslik sayısının azlığı, sınıfların kalabalığı, öğretmen yetersizliğinin sorunların başında geldiğine dikkat çekti. Eğitimin acil ihtiyaç olduğunu ve ertelenip boşluk kabul edilemeyeceğini dikkat çeken Dal, "Öğretmen ve derslik ihtiyacı eğitimin kalitesini düşürüyor. Bu durum eğitim ve öğretimi çok olumsuz etkiliyor. Eğitim ve öğretimde başarı ancak toplam kaliteyle mümkün olur. 2 bin 800 öğretmen açığı ve yaklaşık 2 bin 400 derslik ihtiyacımıza rağmen öğretmen, veli ve öğrenci iş birliği ile birçok başarıya imza atacağımıza inanıyorum. Eksiklerimizin giderilmesi için çalışmalarımızı sürdürüyoruz.”dedi.
www.mardinlife.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum