29 Eylül 2009

Ücretli Öğretmen Alımı kura'yla Yapıldı

Kızıltepe Milli Eğitim müdürlüğü'nce öğretmen açığını enaza indirgemek için yapılan Ücretli öğretmen alımı gerçekleşen kura törenine ilgi büyüktü.

Türkiye’de kadro, sözleşmeli, vekil ve ücretli öğretmen diye öğretmenlik realitesiyle karşı karşıyayız. Her yıl ücretli öğretmenlerin de atanması yapılmaktadır. Bu atamayı öğretmen boşluğu olan illerde il ve ilçe milli eğitim müdürlükleri gerçekleştirmektedir.

Ben bir gazeteci olarak dördüncü eğitim öğretim sezonudur ücretli öğretmen atanmasını izlemekteyim, kendi bölgemde. 2009-10 eğitim öğretim sezonu için daha sistemli bir atamayı gördük.

Öncelikle bir komisyon kuruldu. Bu komisyona İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Sayın Şükrü Yücedağ başkan olarak görevlendirildi. Komisyon üyeleri ise bütün ücreti öğretmen adaylarının tanıdığı Servet Demircan, Ahmet Karaboğa, Mehmet Akan, Şehmus Kılıç, Şenol Yardım, Aydın Bahçıvancı, Ahmet Karaaslan gibi ilçedeki okullarda müdür olarak görev yapan ile memur Cemal Bulut olarak belirlendi. Bu komisyon, yaklaşık olarak bütün branşlar için yapılan baş vuruları irdeledi, tasnif etti. Ayrıca öğretmen ihtiyacı olan okulları ve öğretmen ihtiyaç sayısını da belirledi. Atanmanın şeffaf olması için komisyon, bizzat adayın kendi adına çıkabilecek kurayı seçmesini ,herkesin gözü önünde, yöntem olarak belirledi.

Kura çekimi Halk Eğitim Merkezinin salonunda yapıldı. Kura çekimi yapılmadan önce İlçe Milli Eğitim Müdürü Sayın Siraç Atan, bazı kısa açıklamalarda bulundu. Atan, yapılan 700 civarındaki başvuruyu ciddi olarak niteledi ve şunları söyledi:

“Öncelikle şunu belirteyim, inşallah hepinizin ataması yapılır ve bu son olur. İlçemizde baş vuru sayısı 7 yüz civarında iken Eskişehir gibi bazı yerlerde ise baş vuru bile yapılmamıştır. Öncelikle komisyona teşekkür ediyorum, günlerdir bu çalışmayı yürüttüğü için. Ben sizden de destek bekliyorum. Bundan sonraki hissiyatınız bizim için önemli. Bize birilerini göndermeyin ve hangi okul sizlere çıkarsa lütfen gidin, görev yapın. Bütün çocuklar bizim çocuklarımız.Hepinize başarılar diyorum.”

İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Şükrü Yücedağ da bazı açıklamalarda bulundu. Görev öncelliğinin eğitim fakülteleri mezunlarına verildiğini açıkladı. Formasyon alan Fen-Edebiyat mezunlarına ikinci sıranın verildiğini, iki yıllık meslek ve yüksek okul mezunlarına ise hemen hemen sıranın gelemeyeceğini üzülerek ifade etmek istediklerini bildirdi. İsteyerek istifa edenin bir daha kapılarına gelmemesi gerektiğini söyleyen Yücedağ, bizi asıl üzenin, bakanlıkça yapılan atamalar neticesinde görevlerine son verdiğimiz arkadaşlarının durumu olduğunu söyledi. Ayrıca ilerleyen aylarda ihtiyaç üzerine kura çekemeyen ve başvurusu olan öğretmene görev verilebileceği belirten Yücedağ, 10 derse kadar ihtiyacı olan okullara atamanın yapılmayacağı hatırlatmasında bulundu. Daha sonra kura çekiminin esasları okundu ve Türkçe’den ilk kura çekildi.

Yapılan uygulamayla ilgili olarak görüş beyan etmek isteyen öğretmen adaylarına döndük. Birkaç bay ve bayan öğretmene sorduk, görüş ve eleştirileriniz var mı diye. Genellikle eleştiri açıklamak istemediklerini gördük. Ancak Resim-İş Öğretmeni Tekin Yiğit çarpıcı bir fikir ortaya attı:

“Öncelikle halimizden utanıyoruz. ücretli öğretmenlik yapıyoruz da neden ücretli milletvekilliği yapılmıyor?” diye sordu.

Ortak eleştiri ise bakanlığa yönelikti. Bütün öğretmen adayları kadrolu öğretmenliğe atanmak istiyorlar. Diğer öğretmen türlerinin kaldırılmasını hele ücretli öğretmenliği hiç hazmedemiyorlar, bunu bir tür hakaret olarak kabul ediyorlar.

Haber-Yorum: Faraç ÇOBANOĞLU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum