11 Şubat 2009

YAŞAMA DAİR - Mehmet ÇELİK

http://www.habermardin.com/haber_images/celik.bmp

Yatak odasının pencere aralığından, içeriye sızan güneş ışıkları uykumu kaçırdı. Bir bahar havası esintisi hissettim.


Evin altından pazarcıların, nağmeleşen sesleri.


Bir anda dışarı çıkmak, kış mevsiminde güneşin tadını çıkarmak geldi içimden. Pencereyi açıp derin bir nefes aldım. Evlerin bacalarından çıkan en kalitesiz taş kömürünün saldığı karbonmonoksit gazının en acımasız en çekilmez kokusunu, güne başlarken ciğerlerime doldurmanın öfkesini yaşadım.


Karşıda açığa atılan yığın halindeki çöpler, bir günlük göz zevkimi yerle bir etmeye yetti. Ortalığa savrulan kâğıtlar, kaldırım kenarlarına dökülmüş kömür atıkları içimi kararttı.


Pazara indim. Pazarcıların keyfi yerinde. Bağrışmalar, müşteri kapmanın verdiği tatlı bir telaş.


Bacalardan tüten kömür dumanları azaldı, güneş daha bir berrak görünmeye başladı. Çocuklar parklarda oynuyor. Kimi salıncaklarda kimilere tahtırevanda kış mevsiminde baharı yaşamının tadını çıkarıyor.


Bir anda sabah yaşadığım olumsuzlukları unutuverdim. Yaşamı çekilmez kılan, insanın içini karatan görüntüler geride kalmıştı.


Parkta oynayan çocukları seyrederken bir anda zaman tüneline girdim. Çelik çomaklı günleri, çaputtan yaptığımız sözüm ona top ile sokak aralarında tavukları çalımlayarak top oynadığımız günleri hatırladım.


Okul yılları, gençlik yılları, sevdalar, melankolik takılımlar bir bir gözümün önünden sinema şeridi gibi geçti oturduğum bankta güneşin tadını çıkarırken.


Huzur buldum gün batımına kadar.


Güneş battı, çocuklar parktan ayrıldı, pazarcılar tezgâhlarını topladı. Güzel bir gün ortası yerini yavaş yavaş karanlığa bırakıyordu.


Ve yine kömür dumanları, yine ortaya atılan çöp yığınları.


Yine zehir solumaya başladım, görsel kirlilik yeniden canımı sıktı.


Kötü başladığım, iyi sürdürdüğüm bir günüm yine kötü son ile buluştu.


Sabah, Karbonmonoksitsiz, çöpsüz, görsel kirlilik olmayan bir çevre ile güne başlama umuduyla…

www.habermardin.com




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum