26 Haziran 2009

Mardin’de Eğitim Günleri Devam Ediyor

İlimizde Mardin Valisi Hasan Duruer’in destekleri, Mardin Valiliği ve HEGEM(Hayat Boyu Eğitim Gelişim Derneği) işbirliği ile hayata geçirilen ve Milli Eğitim Müdürlüğümüzün organizasyonlarıyla gerçekleştirilen Türkiye Eğitim ve Bilim Günleri son hızla devam ediyor.
http://www.mardinlife.com/haberler/resimler/mardinlifeEtkinlik.jpg
Eğitim ve Bilim etkinlikleri, Mardin Valisi Hasan Duruer, Vali Yardımcısı Yavuz Selim SÜZER, Milli Eğitim Müdürü Hasan DAL, akademisyenler, bilim adamları, okul yöneticileri ve öğretmenler katıldığı bir törenle başlayan etkinlikler devam ediyor.

Duruer: Bu etkinlikler Türkiye’de bir ilk…

Bu etkinlikler kapsamında yapılan Aile ve Şiddet Sempozyumuna iki boyunca katılan Mardin Valisi Hasan Duruer, etkinliklerle ilgili şunları söyledi. “Mardin ilimiz, Kültür şehri, Turizm şehri, Sanat şehri, hatta spor şehri olacak diyoruz. Tabiî ki bunun içini doldurmak gerekiyor. Eğitim konusunda Türkiye’de ilk defa il ölçeğinde öğretmenlerimizi meslek içinde eğitiyoruz.

Yine bu hafta içerisinde iki tane sempozyumun yapılacak olmasında sözümüze en büyük delil olarak değerlendiriyorum. Birisi bu, birisi de hafta sonunda yine belediyeye vermiş olduğumuz destek ile başka bir sempozyum yapıyor. Çok sayıda gazeteci ve yazarı katılacaktır. Aralık ayı içersinde ve her iki yılda bir Avrupa-Türkiye formu Mardin’de yapılacaktır. Arzu ediyoruz ki Konferanslarla, panellerle, sempozyumlarla, açık oturumlarla buna benzer kültürel etkinliklerle Mardin’i dünya gündemine taşımaktır.

Mardin her şeye layık bir kenttir…

Kuzey Mezopotamya’nın önemli şehirlerden biri olan Mardin, her şeye laik olan gizemli ve büyülü bir şehrimizdir. Şiddet bütün toplumu etkileyen en önemli olgulardan bir tanesidir. Herkes şiddete maruz kalabiliyor. Amacımız özellikle velilerde, sizler öğretmen arkadaşlarımızda, toplumun ileri gelenlerinde farkındalık getirebilmektir. Çünkü öyle davranışlarda bulunuyoruz ki bunun şiddet olduğunun farkında değiliz. Özellikle çocuklarımıza karşı, eşlerimize karşı, başka insanlara karşı gerçekten toplu bir şiddet uygulanıyor. Şiddetin önlemesinde neler yapabiliriz, insanları nasıl farkına vardırabiliriz, aileleri nasıl eğitebilir üzerinde tartışmak ve çalışmak lazım.”

Dal: Tarihiyle dünyanın gündemine giren Mardin, eğitim seviyesiyle de bunu başarmalıdır…

Göreve geldiği günden itibaren yoğun bir eğitim etkinlikleri yapılamasını sağlayan Milli Eğitim Müdürü Hasan Dal, duygularını şu sözlerle dile getirdi:

“Köklü bir tarihe, zengin bir kültüre, engin bir hoşgörü ortamına sahip olan ve bu özellikleriyle adeta dünyanın gündemine giren kentimiz Mardin, eğitim alanında da Türkiye’nin gündemine girmelidir. Birçok medeniyete ve uygarlığa ilim ve bilim merkezi olarak ev sahipliği yapmış olan Mardin öğretmeniyle, yöneticisiyle, velisiyle yeniden şaha kalkmalıdır. Bu etkinlikleri düzenlemememizin temel amacı budur.

Hasan Dal sözlerini şöyle bitirdi: “Umarım bu hayallerimiz gerçekleşir ve Mardin’i elbirliğiyle, gönül birliğiyle hak ettiği yere getiririz.”

Atatürk Kültür Merkezinde düzenlenen bu eğitim etkinliklerine her biri alanın uzmanı olan dünyaca ünlü bilim adamları ve akademisyenler katılıyor. Pek çok il için örnek olabilecek eğitim ve bilim seminerleri Mardin ilinde görev yapan bütün eğitimcilerin katılımlarıyla gerçekleştiriliyor.



Ateş: Bu etkinlikler Mardin'e büyük kazanç sağlayacaktır...

Eğitim Öğretim İl Koordinatörü Turan Ateş ise Eğitim yazarımız Murat Bağış'a yaptığı açıklamada şunları kaydetti. “Aile ve şiddet”, “Çocukların iç dünyası”, “Yeni müfredat programları”, “Eğitimde yeni yaklaşımlar” ve benzeri konularda verilen eğitimler Mardin’de görev yapan eğitimci ve yöneticilerin büyük beğenisini toplamakta.

Ateş açıklamasını şöyle bitirdi: "Özellikle teorik konuşma ve sunumların yanında salonda bulunan bütün katılımcılarla beraber yapılan egzersiz ve dramalar salonda renkli ve neşeli anlar yaşanmasına sebep oluyor. Bu eğitim etkinlikleri Mardin'e büyük kazanç sağlayacaktır.

Bağış: Bu etkinliklerle Mardin’in eğitim bakışı değişecek…

Etkinlikleri ilk günden beri büyük bir ilgiyle takip ettiğini söyleyen Okul yöneticisi ve eğitim yazarımız Murat Bağış, bu etkinliklerin Mardin’in eğitim seviyesinin ve Mardin’deki eğitim anlayışının ilerlemesine büyük katkı sağlayacaktır dedi. Türkiye’deki bütün şehirlere örnek olabilecek bu etkinliklerin bütün eğitimciler ve aileler tarafından mutlaka takip edilmesi gerektiğini vurgulayan Bağış, etkinliklerin düzenlenmesinde emeği geçen herkese teşekkür ederek sözlerini sona erdirdi.

Etkinlikler on gün sürecek…

Mardin ili, ilçeleri, beldeleri ve köy öğretmenleri dahil olmak üzere bütün öğretmen ve yöneticilere yönelik olan bu etkinlikler on gün boyunca devam edecek.
www.mardinlife.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum