27 Şubat 2010

Mardin’de Ev Pansiyonculuğu Eğitimi Verildi...

Kültür Bakanlığı Tarafından Açılan Ev Pansiyonculuğu Kursuna 35 Kursiyer Katıldı.
http://www.mardin.gov.tr/haber/resim/pansiyonegitim10.gif
Mardin’de, Kültür ve Turizm Bakanlığı Araştırma Eğitim Genel müdürlüğü tarafından ev pansiyonculuğunun geliştirilmesi amacıyla Sakıp Sabancı Kent müzesinde, pansiyon işletmek üzere hazırlıklarda bulunan tarihi yapı sahipleri ve Turizm Otelcilik öğrencileri olmak üzere 35 katılımcıya iki gün eğitim verildi.

Kültür ve Turizm Bakanlığı Araştırma Eğitim Genel Müdürlüğünden gelen Uzman Pınar Tokgöz ve Selcan Özdemir tarafından, ev pansiyonculuğu konusunda 35 kursiyere Sabancı Kent Müzesi Konferans Salonunda Eğitim verildi. İki devam eden eğitimde ilk gün teorik bilgiler verildi. İkinci gün ise, Özel Akadlar Pansiyon’da kursiyerlere uygulamalı eğitim verildi.

İl Kültür ve Turizm Müdürü Yusuf Beliktay, il genelinde 2 bin 700 yatak bulunduğunu ancak mevcut yatak kapasitesinin kente gelen yerli ve yabancı turistlere yetmediğini söyledi. Ev pansiyonculuğunun gelişmesi ile kentin tarihi dokusu içinde yaşayan vatandaşlara turizmden yararlanma imkânı sağlayacağını ifade eden Beliktay “Mardin bir açık hava müzesi. Mevcut yatak kapasitemiz ilimize gelen turistlere yetmiyor. Ev pansiyonculuğunun gelişmesi ile gelen turistler teras keyfi yaşayacak ve Mardin’deki gezinin tadını çıkarma imkanı bulacak. Tarihi ev sahipleri de turizmden bu vesile ile en iyi şekilde yararlanmış olacak” dedi.
Kültür ve Turizm Bakanlığı Araştırma Eğitim Genel Müdürlüğü uzmanları talep gelmesi halinde eğitimin tekrarlanabileceğini söyledi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum