17 Şubat 2008

SOYLU KÖYÜ (DERİŞ)

Aran -Aşağı Ocak - Aykut - Bağlıca - Bağyaka - Beşkavak - Çınarönü - Dereiçi - Dereyanı - Durusu - Düzova - Elmabahçe - Erdalı - Gürağaç - Gürpınar - Hisarkaya - İçören - İşgören - Kayatepe -Kışlak - Kırkdirek -Kocahöyük - Köprülü - Serenli - Soylu - Sultan Şeyhmus - Şenocak - Taşlık - Üçkavak - Üçerli - Yaylabaşı - Yaylacık - Yazır - Yenilmez - Yukarı Ocak

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Foto:Yetkin KAVAK
KÖY Muhtarı: Arap EROĞLU 0 535 560 42 16

----------------------------------------------------------------------------------
SOYLU HAKKINDA

Köyün eski ismi Derriş yani tepe özerindeki kilise,der kilise,riş de tepe demek küyümüz tarihsel anlamda çok zengin bir köy olup köyümüzün binlerce yılık bir tarihi vardır her evin altında koca magaralar vardır ancak ne yazıki bu mağaraları turizme açmak yerine buralarda hayvanlar beslenmekte,büyük iskendere ait hazineler ve kalıntılar bulunmuş köylüler hazineyi devlet birimlerine teslim etmiştir.
Soylu köyü binlerce yılık bir tarihe sahiptir büyük iskender düneminde kalma kalıntılar ve mezar kazma esnasındada büyük iskenderin bir hazinesi bulunmuştur köyüm her evin altında koca birer magara bulunmakta ancak turızme açmak yerine buralarda hayvanlar beslenmektedir.
Hüseyin KILIÇ

----------------------------------------------------------------------------------

Sevgili Ziyaretçilerimiz;
Bu sayfayı köyünüze ayırdık. Elinizde köyünüze ait güzel resimler, köyünüzü tanıtıcı yazılar varsa bize gönderirseniz bu sayfada yayınlarız.

Bilgi ve resimleri surgucum@hotmail.com veya surgucum@mynet.com e-mail adresimize gönderebilirsiniz.Mehmet AYAZ



Daha Büyük Haritayı Görüntüle

23 yorum:

  1. SİTENİZİ ÇOOK BEĞENDİK.KÖYÜMÜZLE İLGİLİ DAHA ÇOK BİLGİ VE RESİM GÖRMEK İSTİYORUZ.KÖYDEKİ BÜTÜN ALANLARI GÖRMEK İSTİYORUZ.BİZ DE İLERİDE FOTO GÖNDERE BİLİRİZ...

    YanıtlaSil
  2. SİTENİZİ ÇOK BEĞENDİK.SİTEYE KÖYÜMÜZLE İLGİLİ DAHA ÇOK BİLGİ VE FOTOĞRAF İSTİYORUZ.KÖYÜN GÖLÜNÜ VE BAĞLARININ RESMİNİ DE KOYA BİLİR MİSİNİZ?
    MERSİN DEN MEHMET ALTINDERE
    TÜM SOYLU HALKINA SELAMLAR...

    YanıtlaSil
  3. Bedrettin ALTUNDAL25 Ocak 2009 15:54

    SİTEYİ HAZIRLAYANLARA TEŞEKKÜRLER.KÖYÜN RESİMLERİ VE KÖYDEN GÜNCEL HABERLER OLSA DAHA GÜZEL OLUR.

    YanıtlaSil
  4. CANIM KÖYÜM SENİ ÇOK ÖZLEDİM SERSERİ

    YanıtlaSil
  5. meydan oto yıkama salih eşi benzeri olmayan deriş köyü seni cok özledim.

    YanıtlaSil
  6. Anonda21@hotmail.com4 Mayıs 2009 14:18

    Diyarbakırdan Mustafa Emen ben bizim köyümüz çevre köylerdeki köylerden doğal yapısıyla süper bir köy ve ben köyümü seviyorum.

    YanıtlaSil
  7. ewet deriş köyu dünyanın neresine gidersen git
    muhakkak bır derişli karşına çıkar yada derişi tanıyan bırı ne köymüş ne köy aslında susuz kıraç bır köyden başka birşey yok.ama yınede deriş senı sevıyoruz.
    mersinden izzet.ERkal

    YanıtlaSil
  8. slm
    site yöneticilerine merhaba
    deriş yani soylu gerçekten tarihsel geçmişi anlamında büyük öneme sahiptir
    biz size köyümüzün doğal zenginliklerini içeren resimler günderip sizde yayınlarsanız çok iyi olur

    YanıtlaSil
  9. d.bakır/mehmet yaprak dediki bende derişliyim köyümü küçükken 1 kez gördüm hayal meyal köyün gölü ve mağaralar vardı acaba hala duruyormu bilmiyorum ama köyümüz çok güzel ve bo konuda beni bu sayfadan bilgilendirisiniz sevinirim tüm derişlillere selam ediyorum

    YanıtlaSil
  10. deriş teki mağaralar we dereler duruyor.ama dereler iyice küçülmüş ve pislenmiş.köyümüzün fotoğrafları wrsa gönderin lütfen.ya da yönetim izin veriyorsa biz foto gönderelim.

    YanıtlaSil
  11. antalya dan hamdulah karaer tum deriş lılere kocaman selamlar ve derişin taşına toprağina selam lar

    YanıtlaSil
  12. velat.selamlar.sadece.derin.insanlarına.değil.güzelliğine.çünkü.çok.kütö.insanlarda.var

    YanıtlaSil
  13. velat.kortak.güzel.küy.ama.bekımsız.selamlar

    YanıtlaSil
  14. Ben Derriş'i ilk defa bu fotoğrafla gördüm, babam anlatırdı bazen... Ben de herkes gibi yeni fotoğraflar ve derriş hakkında daha fazla bilgi sahibi olmayı istiyor ve merak ediyorum. orada bir köy var uzakta,
    gitmesek de görmesek de O köy bizim köyümüzdür:))
    Ne de olsa derrişliyiz:)

    YanıtlaSil
  15. heri deris cika xwese ne em ji axate ne ji em ji hewate u ne ji germahiya mervinxe tirbun her yek li percayeki cihani belavbun hewkes tistin xwes me dit tucar ew siraniyate me nedit heger rojek ez bimrim bira li nav axatey sirin vesirin heri deris silavinxe li tevayiya dirisyandikim ci bas u ci xerab emen ji italiya

    YanıtlaSil
  16. koyumuz hatırladıgım kadarıyla.pelula mah rutta mah orta mah ve sınka mah

    YanıtlaSil
  17. Deriş eskiden avina aşiretine mi bağlıymış bilenler lütfen aozalp21@hotmail.com cevap bekliyorum.Çünkü avinalılar böyle iddia ediyor.

    YanıtlaSil
  18. arkadaslar köyümüz hakkında detaylı bilgi almak isteyenler facebook ta MARDİN SAVUR DERİŞ grubuna gelsin detayları orda göreceksin bol foto da var

    YanıtlaSil
  19. mehmet salih ipekçi
    yeni adresimiz facebook ta mardin savur deriş köyü yeni fotolar ve yorumlar beklerim mesaipekci@hotmail.com

    YanıtlaSil
  20. BENDE SOYLUNUN SOYLU BİR AİLESİ OLAN ORADAN ZORLA SÜRGÜN EDİLMİŞ BİR AİLENİN ÇOCUĞU OLARAK BURAYA YAZIYORUM. BEN ORAYI ATALARIMIN DOĞDUĞU YERİ GÖRMEDİM. BABAMDA HAYAL MEYAL ANLATIYOR. BEN MALA EVDE ÇAÇO AİLESİNDEN BİR BİREYİM. YAŞLILARA SORARSANIZ ONLAR BİLİR. BİZİM AİLE SECEREMİZİ ÇIKARMAK İSTİYORDUM. YAŞLILARDAN BİRİNE SORMA İMKANINIZ VARSA VE YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM. ÖNCELİKLE SOYUMUZUN NEREYE DAYANDIĞINI ÖĞRENMEK İSTİYRDUM.

    YanıtlaSil
  21. tum derıs halkına selamlarımı gonderıyorum.. bu degerlı koyumuzu hep yasaatalım..
    mersinden MUSTAFA ERKAL..

    YanıtlaSil
  22. köyü kütülemek isteyen arkadaşlara sesleniyom içiniz deki dişari yanliş çımasın

    YanıtlaSil
  23. ben mala ebolardan mehmet gülsever.şuan mala ebo olarak mardin merkez ve hacixella köyünde oturmaktayız derişe selam saygılar.slaw u rezen şoreşgeri

    YanıtlaSil

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. www.surgucum.com