17 Şubat 2008

KAYATEPE KÖYÜ (İMNEZİL)

Aran -Aşağı Ocak - Aykut - Bağlıca - Bağyaka - Beşkavak - Çınarönü - Dereiçi - Dereyanı - Durusu - Düzova - Elmabahçe - Erdalı - Gürağaç - Gürpınar - Hisarkaya - İçören - İşgören - Kayatepe -Kışlak - Kırkdirek -Kocahöyük - Köprülü - Serenli - Soylu - Sultan Şeyhmus - Şenocak - Taşlık - Üçkavak - Üçerli - Yaylabaşı - Yaylacık - Yazır - Yenilmez - Yukarı Ocak

--------------------------------------------------------------------------------------------------

KAYATEPE Muhtarı: Adnan OĞUZ 0 482 584 11 12 - 0 535 668 40 68

Beşir DEMİR'in MARDİN ve KAYATEPE için yazdığı Şiirler

-----------------------------------------------------------------------

Sevgili Ziyaretçilerimiz;

Bu sayfayı köyünüze ayırdık. Elinizde köyünüze ait güzel resimler, köyünüzü tanıtıcı yazılar varsa bize gönderirseniz bu sayfada yayınlarız.
Bilgi ve resimleri surgucum@hotmail.com veya surgucum@mynet.com e-mail adresimize gönderebilirsiniz.
Mehmet AYAZ

40 yorum:

  1. kayatepeliyiz mersinde yaşıyoruz. köyümüzü çok özlüyoruz,ailemizin adı:beyt ibrahim halitlerdeniz soyadımız BOZKURT'tur. bütün köye selam gönderiyorum. MURAT BOZKURT
    EN kısa sürede görüşmek üzere ...

    YanıtlaSil
  2. selam aleykum ..fazla foto gönderin..saol..

    YanıtlaSil
  3. Kayatepe köyüne selamlar sevgiler güzelim köyümü çokkk özledim umarım enkısa zamanda gelmek dileyiğle.İPEKLERDEN ZEYNEP

    YanıtlaSil
  4. MARDIN

    Köyümün ismidir mardin kayatepe
    her zaman gezer hayalimde
    duyunca ismini bir yerde
    sanki yasarim o günleri genede

    Üzümü meshurdur dünyada
    sekerle serbet sanki bir arada
    pekmezide ilactir agir hastaya
    yede gör sifadir hepside fayda

    Cok göc vermis ekseri avrupada
    vatanindan uzak dönemiyor bir daha
    dua ediyor her zaman yüce ALLAH a
    göreyim son kez li mineyzila

    harisi köyümün öteki adi
    adnan oguz dur muhtari
    alti km savur la arasi
    özlerim orayi ana baba topragi

    KILLIT Yenilmez kayaüstü ückavak
    komsu köylerle sinirlar ortak
    ekilir bicilir sapan ile orak
    bereketlidir hasat sonu basak

    Mardin savur kayatepe dünyada bilinir
    havasi serindir hemde cok sevilir
    BESIR DEMIR bir gün yerlesir
    hemsehrilerine bremenden selam gönderir

    bremen -iskenderun -besir demir

    02-05-2007 BESIR DEMIR-KAYATEPE-MARDIN

    YanıtlaSil
  5. ==ORUÇ TUT SIHHAT BUL==

    oruç tut sıhhat bulursun,
    her zaman dinç olursun,
    gözünü kalbini haramdan korursun,
    etrafınıda bereket doldurursun.

    aç kal yen nefsini,
    terbiye et kendini,
    sakınırsın aşmazsın haddini,
    çok seversin islam dinini.

    oruç tutan şeytanı yener,
    kalbinde bir huzur sezer,
    mumin kulda kalmaz keder,
    sırra eren bunu ifa eder.

    oruçlar allah için tutulur,
    dualar ile lokmalar yutulur,
    ramazanda şeytana gem vurulur,
    ahirette elbet hesabı sorulur.

    çalınca gece davul sahur için,
    kalk ye et niyet allah için,
    düşün tüm bunlar ne için,
    allahın emri elbet insan için,

    teravih namazı kılınınca,
    büyükler çocuklar ile safa durunca,
    sende bu nidayı duyunca,
    durma koş gel namaza.

    ramazanda şen olur sofralar,
    mümınler ayrı hava solar,
    şair beşir demir boyle yazar,
    bitince oruçlar içim hüzün dolar.


    beşir demir bremen iskenderun
    mardin savur kayatepeköyü
    02.10.2007 li minayzil

    YanıtlaSil
  6. bremenden selam sevgiler gönlümden taşan kalemimden
    dökülen şiire benzeyen cümleler dostlarımıza hediyem olsun

    === GEL NAMAZA===

    ilahi ezanlar, okununca,
    Müminler safa durunca,
    Sende bunu duyunca,
    Durma,gel namaza.

    Okunur günde bes defa ezan,
    Bilal i habesi dir,ilk okuyan,
    Camilerin manevi havasini soluyan,
    Mümin kullari odur günahtan koruyan.


    Yika elini yüzünü günde bes defa,
    Seninledir melekler,gelmesin,cefa,
    Yaparsin ibadetlerinin cogunu,ifa,
    Cenette sürersin,cokca,sefa.

    Nice kavimler gelip gectiler,
    Padisahlar krallar hüküm sürdüler,
    Saraylari birakip ahirete göctüler,
    Üc bes metre bezi kefen bictiler.

    Bil,tani,yasa,dinini ey,insan,
    Var cogumuzda elbet biraz noksan,
    Besir demir,yazar fasih,lisan,
    Durma nasihat al, hemen su an.

    BESiR DEMIiR BREMEN iskenderun
    mardin savur kayatepe köyü
    21-07-2007 li minayzil

    YanıtlaSil
  7. ====FİLİSTİN AĞLA FİLİSTİN====


    taş atıyor koskoca tankın üzerine,
    bakmıyor koşuyor ölümüde katıyor göz önüne,
    daha yeni girmİş on iki on üçüne,
    yardım et ALLAH ım mağdur mazlum filistine,

    inim inim inliyor gazze ve sayda,
    tüm alem dünya seyrediyor bunu ne fayda,
    yazıyorum çiziyorum alın bunu kayda,
    bitmez bu işkence tüm islam demezse hayda,


    gaddar koymadı taş taş üstüne,
    bomba yağdırıyor,köy kasaba yerine,
    analar babalar ağlaşır dövüne dövüne,
    zılgıtlar eşliğinde taşınır şehitler el üstünde.

    filistinde kan oluk oluk akarken,
    duyarsız müslümanım bakarken,
    kılı kıpırdamaz koltuğunda rahatken,
    bulurlar seni birgün seni sende ağlarken,


    israil yakıyor yıkıyor ölüyör bebekler,
    zalimlerde sızlamıyor taş yürekler,
    toplanır her defa islam müslüman ülkeler,
    bol bol temenni kınama ve iyi dilekler,

    bunları seyredince utanırım kendimden,
    daha ölmeden hesaba çekilmeden,
    şeytanın yılanın başı ezilmeden,
    tekrar osmanlı bayrağı dikilmeden,


    şiirim dua olsun filistin halkına,
    zalim israil dur yeter ALLAH aşkına,
    bak şair beşir demir yazdığına,
    gark olurum her daim göz yaşına.


    beşir demir bremen almanya
    mardin savur kayatepeköyü
    23.04.2008 iskenderun
    harisi li mınayzil






    Gönderen:beşir demir iskenderun- bremen (besir-demir@web.de)

    ====FİLİSTİN AĞLA FİLİSTİN====

    YanıtlaSil
  8. izzettin bozkurt3 Şubat 2009 10:52

    BEN İZZETTİN BOZKURT 1937 MARDİN KAYATEPEDEN DOGMA İSKENDERUNDA YASAYAIP HAYATINA BURDA SON VERDİ 4 GÜN ÖNCE KENDISINI KAYBETTİK AMA HİÇ BİŞE DİYEMİYORUM DERLERKİ BOZKURTLAR MARDİNDE BİLİNİRLER AMA ARAYAN OLMADI TEK KELİMEMEM BABAMIN HAKKI KIME GECESEDE GECMESEDE HELAL OLSUN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aramalarına gerek yok çünkü her ayleden 1 kişi temsilen geldi cenazeye belki sen tanımıyorsun dur köylülerini ve akrabalarını

      Sil
  9. Tüm Bozkurt ailesinin başı sağolsun Merhuma ALLAHtan rahmet dilerim. mekanı cennet olsun
    beşir demir bremen

    YanıtlaSil
  10. SEyyAH tan mıneyzıle selam olsun

    YanıtlaSil
  11. deneme amaç lı yazılar dan dolayı özür dilerim

    YanıtlaSil
  12. kaya tepelilere mekkeden selamlar.

    YanıtlaSil
  13. ben mustafa tunc butun kayatepelilere selamlar.

    YanıtlaSil
  14. tüm kayatepe'lilere gönülden selam olsun
    iskenderun'dan mustafa Doğan

    YanıtlaSil
  15. Merhaba Kayatepe köyü benim için çok özeldir ilk öğretmenliğe orada başladım ve 4,5 yıl kaldım hala unutamıyorum o güzel yöreyi ve ve o güzel insanları Allah hepsine selamet versin. Elimde bir kaç foto var göndermeye çalışacağım.

    YanıtlaSil
  16. // Kadın var //

    kadın var naz yapar,
    kadın var caz yapar,
    kadın var odun adamdan,
    saz cura keman yapar.

    kadın var asil soylu,
    kadın var derli toplu,
    kadın var iyi huylu,
    yuvayı cennet yapar.

    kadın var adı kadın,
    kadın var adi kadın,
    kadın var hafif meşrep,
    gazoz kapağına kendini satar.

    kadın var sır saklar,
    kadın var evini paklar,
    kadın var yuva yapar,
    kanadı eksik melek gibi.

    kadın var ak sütten,
    kadın var ince tülden,
    kadın var kem gözden,
    saklamaya kasa gerek.

    kadın var etmez beş para,
    kadın var açar hep yara,
    kadın var soysuz sopsuz,
    onu atacak çöplük ara.

    kadın var her işini bilir,
    kadın var pekçok sevilir,
    kadın var kendini sevdirir,
    onada altından taht yaptıra.

    kadın var kadınlığını bilmeli,
    kadın var iyiliği öğretmeli,
    kadın var melekler timsali,
    başına elmastan taç takıla.

    kadın var övülecek,
    kadın var öpülecek,
    kadın var berrak su gibi,
    tam bir dikişte içileecek.

    kadın var ipek kumaş gibi,
    kadın var ince iplik gibi,
    kadın var çektiğin gibi,
    kopup giden makara gibidir.

    kadın var helal lokma yemiş,
    kadın var helal süt emmiş,
    kadın var kader kısmet deyip,
    bırakıp koyup gitmez el gibi.

    kadın var meyhanede,
    kadın var kötü yerde,
    kadın var çekiyor çile,
    altın kafeste kuş gibi.

    kadın var çekilir çilesi,
    kadın var dinlenir sesi,
    kadın var incitir lafları,
    sokar arının iğnesi gibi.

    kadın var çok yazılacak,
    kadın var çok çizilecek,beşir im
    kadın var kükenmez kalem gibidir
    sabah akşam yaz yaz bitmeyecek.

    mardin iskenderun bremen
    antoloji.com besir demir

    YanıtlaSil
  17. selamın aleyküm ben beyt hallo lardan musa orhan köyümü çok seviyorum herkese saygılar

    YanıtlaSil
  18. selamlar ömer dayım diyorki köyünü özleyen köyüne gitsin allah hepinizden razı olsun

    YanıtlaSil
  19. ben hep merak etim bizim köyün aslı nerden gelme bilen varsa yazsın lütfen ABDULLAH CAN ADANADAN

    YanıtlaSil
  20. aslımız nerden bilen varsa yazsn nerden gelmeyiz mınezliye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kimlerdensin ona göre anlatim sana

      Sil
  21. merhaba
    ben fatih bozkurt
    yeni nesil akrabalarını tanımıyor.muhakkakki benide tanımıyacaksınız çoğunuz.ben ´dibo bozkurt un oğluyum.
    fatihbozkurt47@hotmail.com

    YanıtlaSil
  22. BESIR ABI BEN HİKMET DAYININ OĞLU OMER loves_comes@hotmail.com BUNU KAYDET SELAMLAR TURKIYEDEN SIZLERE

    YanıtlaSil
  23. // Yarabbi //

    Anaya babaya hürmet kalmadı,
    Küçükte büyüğü hiç takmadı,
    Kadın kocaya dönüp bakmadı,
    Ne kötü günlere geldik yarabbi.

    Ne görenekler ne adetler kalmış,,
    Kızlar fink geziyor keyfine dalmış,
    Gençler saçlar jöle birayı kapmış,
    Ne felaket günlere geldik yarabbi.



    Aç kıvranırda kıvranır ama nafile,
    Dönüp bakmazda kimseler haline,
    Toklar olmuyor çare diyor banane,
    Çokta acı günlere geldik yarabbi.


    Yapıyor yardım üçbeş kuruş güya,
    Kandırıyor kendini yaptığıda riya,
    Dalmış mala mülke yaşar bir rüya.
    Ne korkunç günlere geldik yarabbi.

    Her hanede kadın koca kavgası,
    Sonrası ise malum aile faciası,
    İşte medeniyetin bize yeni rotası,
    Ve son günlere geldik yarabbi.


    Mahremiyet aile vardı bir zamanlar,
    Şimdi vizyonda kadın pazarlayanlar
    El üstünde namusu arı olmayanlar,
    Utanılacak günlere kaldık yarabbi.


    Kahrolur beşir demir halimizden,
    Yazıyor üç beş satır derdimizden,.
    Kurtar bizi dinimiz elden gitmeden,
    Dua ve niyaz ederiz sana yarabbi

    Beşir demir

    bremen mardin iskenderun

    YanıtlaSil
  24. // Yetmez mi Felek //

    Hasret bıraktın güzel bir güne,
    Çöle savurdun kattında önüne,
    Ermiyor aklım zalim dünya işine,
    Yetmez mi felek bu bana ettiğin.

    Günden güne beşir i yedin bitirdin,
    Avare gibi gurbet elde gezdirdin,
    Usandım yaşamaya canımı bezdirdin,
    Yetmez mi felek bu bana ettiğin,

    Yaşayan bir hayalete döndüm,
    Sarardı gül benzim soldu yüzüm,
    Dermansız dert sırtımda yüküm,
    Yetmez mi felek bu bana ettiğin.

    Yapılırmı insanoğluna böyle eza,
    Kurudu iliğim çekiyorum bir ceza,
    Son ver bitir artık sendeki naza,
    Yetmez mi felek bu bana ettiğin.

    Dağladın mil çektin kara göze
    Düşürdün ateşe döndüm köze,
    Yetti kalmadı gerek bir tek söze
    Yetmez mi felek bu bana ettiğin

    Taşınmaz bunca yükü taşıtın,
    Alem içinde sersefil yaşattın,
    Belayı garib başıma dayattın,
    Yetmez mi felek bu bana ettiğin


    Kazında mezarımı çokta derin,
    Toprak dersin artık senin yerin,
    Kaderi buymuş beşir demir in,
    Yetmez mi felek bu bana ettiğin.

    Beşir demir

    Bremen Mardin İskenderun

    YanıtlaSil
  25. slm.ben lütfi yılman herkesee selamlar.

    YanıtlaSil
  26. MERHABA BEN ADANA'DAN FAYSAL BOZKURT'UN OĞLU HIDIR BOZKURT TÜM KAYATEPELİ HEMŞERİLERİME SAYGI VE SEVGİLER OLSUN.ALLAHA EMANET OLUN.

    YanıtlaSil
  27. ben iskenderun dan ALİ TUNÇ, ALAH ın selamı bütün hemşerilerimin üzerine olsun.

    YanıtlaSil
  28. Selamun aleykum. Ben izmirden Ahmet bozkurt.şuan erzurumda askerim. kayatepeyi sadece resimlerde gördüm. en kısa zaman da köyümü ziyaret edeceğimmm. Tüm Kayatepeli hemşerilerimin Allah yardımcısı olsun. ALLAH'A EMANET OLUNNN...

    YanıtlaSil
  29. sayfa güzel ama fotoğraf yok herkese selam abdullatif acet

    YanıtlaSil
  30. Altinsoz aileye Selamlar...

    köyumuzun havasi hersey bedeldir...

    YanıtlaSil
  31. BEN İBRAHİM BEŞKARDEŞ. İSKENDERUNDA YAŞIYORUM. MINEYZI KÖYÜ BİZİM ANAVATANIMIZ. ANNEMİZİN SÜTÜ KADAR DEĞERLİ KÖYÜMÜZE SAHİP ÇIKMALIYIZ. TÜM MINEYZİLİLERİ DOSTLUĞA VE KARDEŞLİĞE ÇAĞIRIYORUM . YILDA BİRGÜN BELİRLEYELİM. O TARİH MINEYZİ ŞENLİKLERİ OLSUN. VE BU GELENEĞİ HER SENE KUTLAYALIM. TÜM MINEYZİLİLERİN DESTEĞİNİ BEKLİYORUM. SELAMLAR SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  32. BEN HATAY İSKENDERUNDAN GÖKHAN GÜMÜŞ MINEYZİL BİZİM KÖYÜMÜZ KISMET OLURSA EMMOLU YAZA ORDAYIM
    HERKESE SELEMLAR

    YanıtlaSil
  33. Slm mrb ben Adana Seyhan dan RİFAT BOZKURTUN OĞLU KEMAL BOZKURTUN oğlu MEHMET BOZKURT TÜM HEMŞERİ LERİME SELAMLAR SAYGILAR HER SENE GİDERİM MEMLEKETİME TOPRAKLARIMI GÖRÜRÜM SİZLEREDE TAVSİYEM DEDENİZİN ATANIZIN TOPRAKLARINI UNUTMAYIN GİDİN GÖRÜN DÜNYA ÖLÜMLÜ BAHANE ARAMAYIN BOŞUNA ÖZLEYEN GİDER GÖRÜR ORDAKİ EVLER HERKESİN SAYGILAR

    YanıtlaSil
  34. Ben de Ali BAHO'LARDAN ya da Beytullah HIVVELER'DEN Abdulhalim. Tüm Kayatepe Mıneyzıl ahalisini selamlıyorum

    YanıtlaSil

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. www.surgucum.com